امام جمعه تبریز: اصلاح الگوی مصرف انرژی باید در مدارس فرهنگ‌سازی شود

تبریز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر نهادینه‌ شدن مصرف درست انرژی در جامعه، گفت: اصلاح الگوی مصرف انرژی باید در مدارس فرهنگ‌سازی شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین «احمد مطهری اصل» روز سه شنبه در دیدار مدیران عامل و اعضای هیات‌ مدیره صنعت آب و برق استان با وی افزود: اصلاح الگوی مصرف در همه زمینه‌ ها به ویژه انرژی یک راهبرد فرهنگی است که باید این موضوع از مدارس آغاز شود تا علاوه بر جلوگیری از هدررفت منابع، مصرف‌ گرایی از فرهنگ نسل بعدی برچیده شود.

وی با اشاره به نقش آموزش‌ و پرورش در نهادینه‌ کردن مصرف درست انرژی و اصلاح الگوی مصرف، اظهار کرد: کلاس‌ های درس مدارس باید در موضوع فرهنگ درست مصرف‌ کردن و اجتناب از اسراف کنشگری مجدانه داشته باشد.

امام‌جمعه تبریز با بیان اینکه مدارس، محلی برای الگوسازی در رفتارهای اجتماعی است، گفت: با مصرف درست خانوارها از آب و برق، گام‌های موثری در زمینه صرفه‌ جویی در مصرف انرژی برداشته می‌شود و آموزش‌ و پرورش با ایفای نقش‌ برجسته خود در این زمینه، می‌تواند به میزان همان صرفه‌ جویی از وزارت نیرو پاداش بگیرد و فعالیت‌های تعلیم‌ و تربیت را گسترش دهد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مطهری اصل با انتقاد از الگوهای رفتاری نادرست در مصرف انرژی از سوی برخی از خانواده ها، ادامه داد: از منظر آموزه‌ های دینی، اسراف گناهی بزرگ است و وجدان‌های بیدار باید به‌ خاطر این گناه از درگاه خداوند طلب استغفار کنند.

وی با بیان اینکه همه ما در قبال امکانات موجود جامعه مسوولیت داریم، یادآور شد: کشورهایی که چند برابر کشور ما جمعیت دارند در مصرف انرژی نسبت به ما رفتارهای مناسب‌ تری دارند و منابع را برای نسل آینده حفظ می‌کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به بحران‌های موجود در تامین آب شرب و برق گفت: آموزش‌ و پرورش باید کودکان جامعه را نسبت به بحران‌های انرژی آگاه کند و متناسب با شرایط، آنها را تربیت کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مطهری اصل، افزود: شناخت کافی و کامل رییس جمهور از منطقه و استان در پیشبرد اهداف دولت در جهت تکمیل پروژه‌های ناتمام صنعت آب و برق و ایجاد فرصت‌های جدید برای توسعه امکانات موجود در راستای رفع کمبودها و ناترازی‌ها بسیار اثرگذار خواهد شد.

وی اظهار کرد: آذربایجان شرقی در بسیاری از بخش‌ها سرشار از منابع ثروت ساز است که با برنامه‌ریزی درست می‌توان کمبودها را جبران و رفاه عمومی را ارتقا بخشید.

مدیران عامل صنعت آب و برق آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گزارشی از از حوزه‌های فعالیتی خود ارایه کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha