۴۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در چهار محال و بختیاری آماده رونمایی شد

شهرکرد- ایرنا - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با اشاره به چاپ سالانه ۶۰ عنوان کتاب مربوط به حوزه دفاع مقدس گفت: امسال همزمان با گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس۴۰ عنوان کتاب در این استان آماده رونمایی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ منوچهر ذوالفقاری روز سه‌شنبه به مناسبت فرارسیدن چهل‌ و چهارمین سالگرد دفاع مقدس در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد کتاب آماده رونمایی دفاع مقدس ۱۰ عنوان کتاب صوتی است.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر حدود ۴۰۰ عنوان کتاب مربوط به دوران دفاع مقدس در این استان به چاپ رسیده است.

وی اظهار داشت: برگزاری نشست‌های تخصصی، تجهیز کتابخانه‌های استان به کتاب دفاع مقدس، تولید و انتشار کتاب‌های دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه از جمله برنامه‌های بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه کتاب است.

برگزاری یک‌هزار و ۸۹۰ برنامه در هفته دفاع مقدس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با چهل و چهارمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس یک‌هزارو ۸۹۰ برنامه از سوی ۱۶۱ کاربر در سامانه صادم ثبت و در استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها در بخش‌های کتاب، شعرو خاطره، نشست‌های تخصصی، همایش‌ها و یادواره‌ها، برنامه‌های تبلیغی، رسانه‌ای و هنری تدوین شده است.

ذوالفقاری برگزاری شب شعر و خاطره، نشست‌های تخصصی و تفسیر عملیات‌های دوران دفاع مقدس از جمله عملیات والفجر ۸ که رزمندگان چهارمحال و بختیاری در آن نقش آفرینی داشتند، حلقه‌های صالحین، همایش‌ها و یادواره‌ها، اردوهای جهادی، صبحگاه مشترک، پیاده روی خانوادگی، نمایشگاه عکس، تبلیغات محیطی و شهری، مسابقه‌های ورزشی، تولید و رونمایی از نقاشی‌های دیجیتال را از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری عنوان کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دوران دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: دیدار یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس استان با رهبرمعظم انقلاب همزمان با سراسر کشور در قالب برنامه جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز و تجلیل از آنان از محوری‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این استان است.

وی نواختن زنگ ظفر در ۵۶۶ آموزشگاه استان به یاد شهید ظفر خالدی کم سن‌ترین شهید دانش‌آموزی، غبارروبی از مزار شهدا را ازدیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری معرفی کرد.

بیشتر بخوانید:

هزار و ۲۰۰ برنامه در چهارمحال و بختیاری برای هفته گرامیداشت دفاع مقدس تدوین شد

به گفته ذوالفقاری، گرامیداشت دوران دفاع مقدس یادآور روزهای بزرگ و فراموش نشدنی ایثار، شهادت و خون‌های مقدسی است که به پای انقلاب اسلامی ریخته شد تا ریشه‌های این انقلاب محکم بماند.

وی با بیان اینکه عظمت دفاع مقدس اگر بیشتر از انقلاب نباشد کمتر نیز نیست افزود: دفاع مقدس توانست انقلاب اسلامی را تثبیت، نهادینه و به سراسر دنیا صادر کند.

ذوالفقاری ادامه داد: از مهمترین هدف‌های دشمن و استکبار جهانی برای آغاز جنگ تحمیلی ساقط کردن انقلاب اسلامی بود که با همت این ملت و رهبری‌های خردمندانه بنیانگذار انقلاب اسلامی ریشه‌های این انقلاب مستحکم‌تر و پس از هشت سال نبرد حتی یک وجب از خاک ایران نیز به تصرف دشمن درنیامد.

وی حضور آحاد ملت ایران درمیدان جنگ را به عنوان یکی از دلایل پیروزی ایران اسلامی در این نبرد نابرابر عنوان کرد.

ذوالفقاری با اشاره به وجود بیش از ۳۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تبیین و ترویج الگوها و مفاهیم دفاع مقدس، بیان خاطرات پیشکسوتان دوران دفاع مقدس از مهمترین اقداماتی است که امروز باید به آن پرداخته شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری در هشت سال دفاع مقدس بیش از ۲ هزار و ۴۴۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha