هزار و ۲۰۰ برنامه در چهارمحال و بختیاری برای هفته گرامیداشت دفاع مقدس تدوین شد

شهرکرد- ایرنا- فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به در پیش بودن هفته گرامیداشت دفاع مقدس گفت: همزمان با چهل‌ و چهارمین سالگرد دفاع مقدس و گرامیداشت این هفته، یک‌هزار و ۲۰۰ برنامه در رده‌های سپاه و بسیج استان برای اجرا پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایرنا، سردار علی‌محمد اکبری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره ۲ هزار و ۵۰۰ شهید انقلاب، دفاع مقدس، شهدای عرصه سلامت، مدافعان امنیت ،مدافع حرم استان، سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و شهدای خدمت افزود: برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس امسال با شعار محوری "در راه فتح قله‌ایم" در قالب ۱۰۰ عنوان در رده‌های سپاه، بسیج نواحی شهرستان‌ها و اقشار برگزار می‌شود.

به گفته وی، همزمان با ۳۱ شهریورماه نمایش اقتدار نیروهای مسلح با رژه نیروهای نظامی و انتظامی در مرکز استان برگزار می‌شود.

اکبری افزود: دیدار و تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان، برپایی نمایشگاه‌های تجهیزات نظامی، کتاب و عرضه محصولات فرهنگی، برگزاری شب شعر دفاع مقدس، آیین مهمانی لاله‌ها و اعزام راویان به مدارس و مساجد، دانشگاه‌ها و ادارات برای روایت حماسه‌های دفاع مقدس از برنامه‌های بزرگداشت این هفته در استان است.

وی اظهار داشت: تبیین مکتب سردار دلها، نشست‌ها و محافل قرآنی و برپایی مراسم دعاخوانی و زیارت‌خوانی به یاد شهدای دفاع مقدس و جبهه مقاومت، معرفی شهدای شاخص استان و اقشار بسیج، برنامه‌های فرهنگی ورزشی و کوهپیمایی و پیاده‌روی‌های خانوادگی، نشست‌های بصیرتی و برپایی میزهای خدمت برای ارائه خدمات به عموم بسیجیان و آحاد مردم، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم، بازسازی عملیات‌های دفاع مقدس، تقدیر از جوانان و نخبگان استانی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، علمی، نظامی، کارآفرینی و تولید و پخش برنامه‌های ویژه رادیو تلویزیونی با موضوع هفته دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های بزرگداشت این هفته است.

به گفته وی، به مناسبت بزرگداشت ۲ شهید شاخص کشوری از چهارمحال و بختیاری شهید "ظفر خالدی" کم سن‌ترین شهید دانش‌آموزی و شهید "الیاس ارجمند" شهید شاخص قشر عشایری در ۵۶۶ آموزشگاه استان زنگ ظفر همزمان با هفته دفاع مقدس نواخته می‌شود و سیره این شهید تبیین می‌شود.

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری گفت: دشمنان با نقشه‌های شوم استکبار جهانی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون از جمله جنگ تحمیلی هشت ساله، توطئه‌های گروهک‌های ضد انقلاب در اقصی نقاط کشور و همچنین فتنه‌های بعد از جنگ تحمیلی و تحریم‌ها ، برای ضربه‌زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره تلاش کرده‌اند.

اکبری گفت: ایثار، استقامت و ایستادگی ملت بزرگ ایران و رزمندگان در همه عرصه‌ها مهمترین عامل ناکامی و شکست دشمنان در این مدت بوده است.

به گفته وی، مردم و رزمندگان چهارمحال و بختیاری کارنامه درخشانی در عرصه‌های مختلف انقلاب و دفاع مقدس در قالب تیپ ۴۴ قمر بنی هاشم(ع) داشتند.

وی از برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان در سال آینده خبر داد و گفت: عملکرد استان و تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم(ع) استان در هشت سال دفاع مقدس در حال تدوین است و آیین رونمایی این عملکرد در دومین کنگره ملی شهدای استان انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، ۳۱ شهریورماه تا ششم مهرماه به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است که یادآور رشادت‌های هشت ساله رزمندگان ایران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha