۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۳۹
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85599389
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکا: در یک جنگ بزرگ ۲ ماه هم دوام نمی‌آوریم

تهران- ایرنا- مدیران شرکت‎های برجسته فناوری دفاعی آمریکایی در نشستی با اعضای کنگره این کشور هشدار دادند که با رویکرد کنونی دولت در دستیابی و استفاده از پهپادها و نرم افزارهای جدید، در یک جنگ بزرگ، ۲ ماه هم نمی‌توان دوام آورد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روزنامه واشنگتن تایمز، مدیران این شرکت‌ها در نشستی با کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان در «سیلیکون ولی» کالیفرنیا، ضمن انتقاد از شیوه دولت برای دستیابی و استفاده از پهپادها و نرم افزارهای جدید که کشور را متضرر کرده، هشدار دادند که چین در فرآیندهای تولید خود از آمریکا بهتر عمل می کند.

شایام سنکار مدیر ارشد فناوری شرکت پیشگام در تولید فناوری «پلنتیر» (Palantir) در همین زمینه به اعضای این کمیته گفت که پایگاه صنعتی آمریکا کوچک یا کند نیست، اما دولت نمی‌تواند از همه چیزهایی که بخش خصوصی ارائه می‌دهد، استفاده کند.

وی افزود: روشن است که ما در یک جنگ سرد بسیار پرتنش بسر می بریم، اما برخلاف جنگ جهانی دوم که آمریکا در تولید انبوه بهترین بود، امروز دشمن است که دست بالا را دارد.

مدیران این شرکت‌ها سپس افزودند جنگ اوکراین و روسیه تجاربی برای آنها به دنبال داشته و چشمان آنها را به روی توانایی آمریکا برای مبارزه با یک دشمن بزرگ باز کرده است.

دابلیو مارک ولنتاین رئیس شرکت تولیدکننده پهپادهای جنگی «اسکایدایو» (Skydio) گفت که اوکراین ماهانه نزدیک به ۱۰ هزار پهپاد اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی را در جنگ از دست می دهد.

وی ادامه داد: «وقتی به میزان تلفات ماهیانه آنها می اندیشم و سپس نگاهی به موجودی پهپادهای خود می‌اندازم، فکر می کنم، خدای من، ما کمتر از دو ماه در یک جنگ قدرت بزرگ دوام خواهیم آورد. من شخصا فکر می کنم که این غیرقابل قبول است».

رئیس این شرکت تولیدکننده پیشرو هواپیماهای بدون سرنشین در آمریکا سپس مدعی شد: بسیاری از پهپادهای کوچکی که در روسیه علیه اوکراین استفاده می شود، از چین می آیند. وی ادعا کرد که فناوری تجسسی پهپادهای ساخت چین به نیروهای روسیه این امکان را می دهد تا اپراتورهای پهپاد اوکراینی را در عرض چند ثانیه شناسایی و هدف قرار دهند.

براندون سنگ یکی از بنیانگذاران هوش مصنوعی «شیلد» (Shield) نیز گفت: تمرکز پنتاگون بر حل الزامات و مشکلات، مشکلاتی را بر سر راه دستیابی به فناوری برتر ایجاد کرده است. وی خطاب به دولت فدرال خواست تا از مدل کنونی به سمت یک رویکرد مشکل محور فارغ از دیکته کردن الزامات خاص گام بردارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha