۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۳۰
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85599392
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احداث ۳۵۵ نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در زنجان هدفگذاری شد

زنجان - ایرنا - مسوول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: امسال احداث ۳۵۵ نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در این استان هدفگذاری شده است.

سرهنگ پاسدار اقبال جهانبخشی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته ۱۸۵ مورد از این نیروگاه ها در مناطق مختلف استان راه اندازی شد.

وی ادامه داد: امسال نیز تاکنون ۴۰ فقره تسهیلات راه اندازی این نیروگاه ها در استان به متقاضیان پرداخت شده است و اگر بانک ها همراهی خوبی داشته باشند، رسیدن به هدفگذاری انجام شده، در دسترس است.

جهانبخشی اظهار کرد: طرح احداث نیروگاه های خورشیدی با هدف راه اندازی کسب و کارهای کوچک و ایجاد درآمد برای اقشار مختلف جامعه و همچنین تامین بخشی از انرژی مورد استفاده شبکه برق سراسری در اقصی نقاط استان در حال اجراست.

وی ادامه داد: بخش عمده هزینه اجرایی این طرح که برای احداث نیروگاه ها با توان پنج کیلووات در نظر گرفته شده است، با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت از طرف بسیج سازندگی و بخشی هم از طرف خود متقاضیان تامین می شود.

مسوول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (ع) استان زنجان با بیان اینکه شرایط ثبت نام تسهیلات پنل خورشیدی شامل داشتن مساحت کافی برای اجرای پروژه و ارائه ضمانت های لازم است، گفت: مبلغ تسهیلات بر اساس عواملی مانند میزان بودجه مورد نیاز متغیر بوده و بازپرداخت به صورت اقساط است.

وی گفت: تولید برق از نیروگاه‌های خورشیدی علاوه بر کمک به محیط زیست به دلیل نبود آلودگی می‌تواند به اقتصاد کشور، ارزآوری، اشتغال و معیشت خانواده‌ها کمک کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha