۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۵۰
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85599409
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشنواره بازی های بومی و محلی ویژه معلولان البرز برگزار شد

کرج - ایرنا - جشنواره بازی های بومی و محلی با هدف توسعه ورزش و نشاط اجتماعی ویژه افراد دارای معلولیت استان البرز روز سه شنبه با میزبانی شهرستان نظرآباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل بهزیستی استان البرز در آیین برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی ویژه معلولان استان البرز گفت: این جشنواره در راستای توسعه بازی‌های بومی محلی در مناطق روستایی تحت پوشش برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه با رویکرد تقویت و ایجاد روحیه نشاط و ورزش در بین معلولان برگزار شد.

جشنواره بازی های بومی و محلی ویژه معلولان البرز برگزار شد

"وجیهه محمدی فلاح" افزود: ۶ بازی بومی محلی شامل هفت سنگ مهارتی ،کلاس - کلاس ،دوز فیزیکی ، دوز فیزیکی رومیزی ، مچ اندازی و دال پلان در این دوره اجرا شد که در نهایت منتخبان این بازی ها در مهرماه به جشنواره ورزشی و بازیهای بومی محلی کشوری اعزام خواهند شد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه این مسابقات در سطح استانی و با حضور معلولان ناشنوا، نابینا یا کم بینا ، جسمی حرکتی و ذهنی اجرا شد، افزود:در مسابقات کشوری سال گذشته ،استان البرز موفق به دریافت مدال طلا در بازی دوز فیزیکی شد.

وی ادامه داد: رویکرد توانمندسازی با ابزار ورزش یکی از رویکردهای سازمان بهزیستی است تا به وسیله آن بتوان احساس عزت نفس، خودباوری و کرامت انسانی را به افراد دارای معلولیت بازگرداند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha