۳.۶ میلیارد ریال تخلف فروشندگان اقلام دانش آموزی در خراسان رضوی ثبت شد

مشهد- ایرنا- معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: پرونده تخلف تعزیری فروشندگان نوشت افزار،کیف، کفش و پوشاک مورد نیاز دانش آموزان استان از نیمه شهریور ماه تاکنون به میزان سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال ثبت شده است.

بخشعلی بیاتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تشدید نظارت بر واحدهای صنفی نوشت افزار و پوشاک مدارس از ۱۵ شهریورماه تاکنون در آستانه بازگشایی مدارس افزود: در این مدت بیش از هزار واحد صنفی فروش نوشت افزار، کیف و کفش و پوشاک در خراسان رضوی در قالب گشتهای بازرسی، بررسی شدند.

وی اضافه کرد: در این بازرسی‌ها ۲۵ پرونده تخلف در حوزه نوشت افزار و ۹۸ پرونده در حوزه کیف، کفش و پوشاک مدارس در خراسان رضوی ثبت شده که بخش عمده آن مربوط به گران فروشی بوده است.

معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به قیمت مصوب برخی اقلام گفت: سقف قیمتی برای اقلامی مانند دفترهای ۴۰ تا ۱۰۰ برگ تعیین شده به طوری که بهای دفتر ۴۰ برگ معمولی ۱۲۰ هزار ریال، دفتر ۶۰ برگ معمولی ۱۸۰ هزار ریال، دفتر ۸۰ برگ معمولی ۲۴۰ هزار ریال و دفتر ۱۰۰ برگ معمولی ۳۰۰ هزار ریال است.

بیاتی افزود: مردم در صورت مشاهده گران‌فروشی یا تخلفات صنفی می‌توانند از طریق شماره ۱۲۴ شکایات خود را ثبت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha