۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۳۰
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85599565
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

تصفیه‌خانه واحد تولید بستنی در ملایر با ۱۷ میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد

همدان- ایرنا- تصفیه‌خانه واحد تولیدکننده بستنی با اعتبار ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با حضور مدیرکل محیط زیست استان همدان، معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ملایر، معاونان مدیرکل و جمعی از مدیران شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان روز سه‌شنبه در آئین افتتاح تصفیه‌خانه شرکت به‌طعم لبن پارسیان ملایر اظهار کرد: بیش از ۲۱ تصفیه‌خانه فاضلاب واحد صنعتی طی سه سال گذشته در این استان افتتاح شد.

«مریم محمدی» گفت: از این تعداد ۱۰ تصفیه‌خانه سهم شهرستان ملایر است و بسیاری از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب واحدهای صنعتی در سطح استان و این شهرستان بهسازی و بازسازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه واحدهای صنعتی ملزم به رعایت الزامات زیست‌محیطی هستند، بیان کرد: چنانچه یک واحد صنعتی الزامات محیط زیستی را برابر قانون رعایت کند، هیچ محدودیتی برای توسعه، افزایش ظرفیت و خطوط تولید نخواهد داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان تاکید کرد: موضوع فاضلاب در شرایط خشکسالی امروز و تنگناهای دسترسی به منابع آب پاک در درجه اول اهمیت است و با عدم مدیریت فاضلاب، نباید شانس مجدد استفاده از پساب و آب‌های خاکستری و نامتعارف را از خود سلب کنیم.

محمدی ادامه داد: این در حالیست که برابر برنامه هفتم توسعه و لایحه بودجه ۱۴۰۲ بند(ع) ماده هشت، تمامی صنایع مکلف هستند در خطوط تولید خود از پساب‌ها استفاده کنند و پساب تحویل دهند.

تصفیه‌خانه واحد تولید بستی در ملایر با ۱۷ میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد

وی با تاکید بر اینکه کشورهایی که حتی تنش آبی ندارند، تمام فاضلاب خود را برمی‌گردانند و استفاده چندین باره از فاضلاب دارند، افزود: نباید فاضلاب را دور ریز در نظر بگیریم، در حالی‌که می‌توان از این آب برای آبیاری فضای سبز، شست و شوی سالن واحدهای صنعتی یا خط تولید برخی صنایع از جمله سیمان استفاده کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان همچنین آلودگی آب‌های سطحی، زیرزمینی و کشاورزی را از دیگر آسیب‌های رهاسازی فاضلاب‌های صنعتی عنوان کرد و گفت: با رهاسازی فاضلاب واحدهای صنعتی در محیط، کشاورزان از این آب‌ها برای آبیاری زمین‌های کشاورزی استفاده می‌کنند و این محصولات در سبد غذایی مردم قرار می‌گیرد.

محمدی با تاکید بر اینکه امکان اغماض برای چنین واحدهای متخلفی وجود ندارد، تاکید کرد: با صنایعی که فاضلاب واحد خود را در محیط رها می‌کنند، به طور جد برخورد خواهیم کرد.

هزینه‌کرد ۴۰۰ میلیارد ریال برای راه‌اندازی ۱۰ تصفیه‌خانه در ملایر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر نیز گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب واحد به‌طعم لبن پارسیان ملایر دهمین تصفیه‌خانه فاضلاب واحد صنعتی در این شهرستان است که طی سه سال گذشته در ملایر افتتاح شد.

«عباس نجاری» با تاکید بر اینکه هر یک لیتر فاضلاب منجر به آلودگی ۴۰۰ مترمکعب آب سالم می‌شود، افزود: این ۱۰ واحد روزانه بیش از هزار و ۵۰۰ مترمکعب فاضلاب صنعتی را در سطح این شهرستان تصفیه می‌کنند و تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای افتتاح و راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌ها هزینه شده است.

تصفیه‌خانه واحد تولید بستی در ملایر با ۱۷ میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد

وی بیان کرد: این تصفیه‌خانه با اعتبار ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ایجاد و راه‌اندازی شد و ظرفیت تصفیه روزانه آن ۵۰ مترمکعب پساب به روش هوازی و بی‌هوازی گسترده با لجن فعال است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر ادامه داد: این واحد با توجه به تولیدات واحد صنعتی، ظرفیت آن روزانه تصفیه ۱۰ مترمکعب پساب است که به زودی به ظرفیت کامل خود خواهد رسید.

نجاری با اشاره به اینکه پروانه این واحد صنعتی تا قبل از بهره‌برداری تصفیه خانه، بصورت موقت صادر شده بود تا تولیدات خود را انجام دهد، گفت: با افتتاح تصفیه‌خانه، پروانه دائمی این واحد بزودی صادر شود.

به گزارش ایرنا؛ شرکت به‌طعم لبن پارسیان تولید کننده انواع بستنی دهه فجر سال گذشته، با تولید ۱۰۰ نوع محصول و ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان روز سه‌شنبه از خطوط تولید بستی در این شرکت و بخش‌های مختلف آن بازدید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha