سفیر آمریکادر سازمان ملل: از حق وتو برای ارتقای منافع خود استفاده می‌کنیم

نیویورک – ایرنا-  لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل، در راستای توجیه بهره برداری های سیاسی کشورش از حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل گفت که واشنگتن از حق وتوی شورای امنیت برای حفاظت از منافع خود استفاده می کند و او بابت این کار عذرخواهی نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، لیندا توماس گرینفیلد سفیر و نماینده آمریکا در سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به خبرنگاران گفت که ۱۳۳ رئیس دولت، سه معاون رئیس جمهور، ۸۰ معاون نخست وزیر و ۴۵ وزیر در مجمع عمومی شرکت خواهند کرد.

او گفت: «به نظر می‌رسد که ما هر سال این را می‌گوییم، اما این جلسه مجمع در لحظه‌ای حساس‌ و چالش‌برانگیز برگزار می شود.»

سفیر آمریکا در سازمان ملل با اشاره به بحران در اوکراین، سودان، هائیتی و نوار غزه گفت: بحران‌ها و درگیری‌های جهانی «در حال افزایش هستند».

گرینفیلد در توضیح اینکه چرا اعضای دائم شورای امنیت (۵ عضو دارای حق وتو) حاضر به چشم پوشی از حق وتوی خود و اعطای اختیار به اعضای جدید نیستند، گفت: به این دلیل است که "اختیارات وتوی جدید شورای امنیت سازمان ملل را بیشتر فلج می کند."

سفیر آمریکا در سازمان ملل افزود: ما حاضر نیستیم از حق وتو خود صرف نظر کنیم، اما مایلیم به آنچه دیگران در این مورد می گویند گوش کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha