انفجار پیجرها در لبنان؛ جنایت به سبک داعش با مشارکت آمریکا/ عبور تل‌آویو از خط قرمز بزرگ

تهران- ایرنا- روزنامه رای الیوم نوشت:‌ رژیم صهیونیستی به شیوه تروریستی داعش و با مشارکت آمریکا، در خانه ها، محلات و اماکن دیگر لبنان اقدام به انفجار و جنایت کرد و هزاران نفر را هدف قرار داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، رای الیوم با اشاره به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه لبنانی ها، افزود: آیا سرویس اطلاعات آمریکا در کشتار مربوط به انفجار دستگاه های پیجر مشارکت دارد؟ این عملیات تروریستی معادله جنگ میان اسرائیل و حزب الله را تغییر خواهد داد؟

این رسانه ادامه داد: محافل لبنانی و عربی عملیات اسرائیلی در منفجر کردن هزاران سیستم ارتباطی در لبنان را به حمله تروریستی داعش تشبیه کرده اند، زیرا آنچه اسرائیل در منفجر کردن دستگاه‌های موجود در خانه ها، محله ها، بیمارستان‌ها، کلینک‌ها و بازارها انجام داده است، فقط به مجروح شدن شمار زیادی از کارکنان وابسته به نهادهای مدنی وابسته به مقاومت منجر نشده، بلکه کودکان و اعضای خانواده های آنها را نیز به شهادت رسانده است.

رای الیوم اضافه کرد: طبق اعلام مقاومت و نهادهای رسمی لبنان، هزاران لبنانی زخمی شده‌اند و این فقط به افراد وابسته به حزب الله محدود نمی‌شود و مفهوم آن عبور از خطوط قرمز و حمله جمعی به غیرنظامیان و کشتاری است مشابه آنچه در غزه رخ می‌دهد؛ اما به شیوه گروه‌های تروریستی که به انفجارهای بی‌رویه دست می‌زنند.

این رسانه نوشت: اینکه مقاومت اسلامی لبنان، اسرائیل را مسئول هدف قرار دادن غیرنظامیان دانسته به منزله این است که از نگاه حزب الله، اسرائیل خط قرمز بزرگی را رد کرده و حزب الله مقابله به مثل خواهد کرد و غیرنظامیان از حملات مقاومت در امان نخواهند ماند؛ اما به نظر نمی‌رسد که اسرائیل منتظر پاسخ حزب الله بماند و به تشدید اقدامات و حرکت به سمت درگیری تمام عیار حرکت خواهد کرد. معادله جنگ پس از این حمله تغییر کرده است.

به نوشته رای الیوم، «تهدیدهای رژیم اسرائیل برای تغییر اوضاع در شمال با زور نظامی و نشست های امنیتی و نظامی برگزار شده، همگی گواه بر اقدامات تهاجمی این رژیم در شمال است. آنها به دنبال حمله زمینی برای اشغال چند کیلومتر از عمق نوار مرزی هستند و مقاومت برای این نبرد خود را آماده کرده و نبرد سنگین در مرزها تقریبا قطعی است».

این منبع خبری افزود: رسانه های رژیم صهیونیستی از تحرکات امنیتی و نظامی این رژیم و انتقال نظامیان از غزه به جبهه شمالی خبر می‌دهند و اینکه از نظامیان ذخیره درخواست شده سریعا خود را به یگان‌ها معرفی کرده و حالت آماده باش کامل در ارتش برقرار است. منابع امنیتی اعلام کرده اند که همه اسرائیلی ها در نزدیکی پناهگاه بمانند.

رای الیوم ادامه داد: جنگ اگر در زمستان شروع شود، با شکست اسرائیل تمام می‌شود، از این رو ارتش اسرائیل به دنبال شروع آن در حال حاضر است. نتانیاهو درک کرده که انتظار بیش از این محال است و از این رو تهدید به برکناری «یوآوگالانت» وزیر جنگ مخالف جنگ کرد و گالانت هم اکنون در جبهه نتانیاهو و آماده اقدام علیه حزب الله است.

این رسانه اضافه کرد: انگشت اتهام در بیروت به سمت آمریکا و باور این است که سرویس های اطلاعاتی این کشور در عملیات علیه لبنانی ها و انفجار دستگاههای ارتباطی دخیل است. آنچه به بیرون درز پیدا کرده، گواه این است که وسایل ارتباطی منفجر شده بخشی از یک محموله جدید و مجهز به باتری های لیتیومی بود و به نظر می‌رسد که در نتیجه گرمای بیش از حد منفجر شده‌اند.

به نوشته رای الیوم، تراشه ای در تمام دستگاه های پیجر قبل از ورود و به کاری گیری آن از سوی افراد وابسته به حزب الله، کار گذاشته شده است. این تراشه از طریق امواج رادیویی ارسال شده از طریق پهپادهای اسرائیلی در لبنان فعال شده که موجب انفجار آن با افزایش دمای باتری شده است.

این رسانه عرب زبان افزود: نظریه کمک تکنولوژی آمریکا وارد است و این اگر اثبات شود، این کشور را شریک در این اقدام تروریستی می‌کند که هزاران لبنانی را در مساحت گسترده در داخل لبنان و اراضی سوریه هدف قرار داده است.

حزب الله لبنان روز سه شنبه ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۳ در بیانیه ای اعلام کرد: حدود ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر روز سه‌شنبه تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام «پیجر» که توسط تعدادی از کارگران واحدها و مؤسسات مختلف حزب‌الله مورد استفاده قرار گرفته بود، «به شکل مبهمی منفجر شدند» و طی آن یک دختربچه و ۲ برادر ما شهید و تعداد زیادی نیز زخمی شدند. ‌

منابع خبری گزارش دادند که در پی این جنایت تا این لحظه ۱۱ نفر در لبنان شهید و ۴ هزار نفر نیز مجروح شدند.

وزیر بهداشت لبنان هم در جدیدترین آمار ، صبح روز چهارشنبه، شمار مجروحان جنایت روز سه شنبه رژیم صهیونیستی در بیمارستان های لبنان را سه هزار نفر اعلام و از کشورهای ایران، عراق و مصر برای کمک به لبنان تقدیر و تشکر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha