۲۸ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۴۹
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85600138
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بی‌اعتمادی شهروندان آمریکایی به نظام انتخابات این کشور

تهران-ایرنا- یک نظرسنجی جدید از بی‌اعتمادی شهروندان آمریکایی به نظام انتخابات این کشور حکایت دارد و نشان می دهد که تقریبا نیمی از جمهوریخواهان درصورت پیروزی نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، نتیجه را نخواهند پذیرفت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تارنمای هیل با استناد به نتایج نظرسنجی سازمان «پروژه عدالت جهانی» نوشت: ۴۶ درصد از جمهوریخواهان گفتند در صورتی که نامزد این حزب شکست بخورد نتیجه انتخابات را نخواهند پذیرفت و ۱۴ درصد از همه پاسخ دهندگان جمهوریخواه در این نظرسنجی عنوان کردند که در صورت پیروزی حزب مخالف، نتیجه را برهم خواهند زد.

گزارش جدید این سازمان غیرانتفاعی که مدعی ارتقای وضعیت حاکمیت قانون در جهان است، با استفاده از نظرسنجی اخیر نشان داد از بین دموکرات ها، ۲۷ درصد گفتند که حتی اگر نامزد حزب رقیب پیروز شود نتیجه انتخابات ۲۰۲۴ را مشروع نمی دانند و ۱۱ درصد گفتند که در صورت شکست نامزد حزب دموکرات برای برهم زدن نتایج انتخابات اقدام خواهند کرد.

این نتایج نشان داد که بعد از انتخابات سال ۲۰۲۰، جامعه آمریکا همچنان نسبت به روند انتخاباتی در کشورشان بی اعتماد است و در نهایت نتایج ارائه شده در انتخابات ماه نوامبر (آبان) را زیر سوال خواهد برد.

یک سوم از جمهوریخواهان و دو سوم از دموکرات ها بر این باورند که مقامات انتخاباتی قابل اعتماد هستند.

الیزابت اندرسن مدیر اجرایی پروژه عدالت جهانی در تحلیل این نتایج گفت: بی اعتمادی به روند انتخاباتی زنگ خطری در آستانه انتخابات بشمار می آید. لازم است که مقامات دولتی، رسانه ها و رهبران جوامع مختلف ما و شهروندان آگاه برای اعتماد سازی و تعهد به حاکمیت قانون تلاش کنند.

آمریکایی‌ها روز سه شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهوری بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha