۲۸ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۳۸
کد خبرنگار: 1162
کد خبر: 85600166
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج هزار و ۲۰۰ نوآموز ساوه‌ای با جشن شکوفه‌ها وارد مدرسه شدند

ساوه - ایرنا - پنج هزار و ۲۰۰ نوآموز پایه اول ابتدایی در شهرستان ساوه پس از حضور در جشن شکوفه‌ها وارد مدارس شدند.

به گزارش ایرنا، این تعداد دانش آموز پایه اول ابتدایی شامل ۲ هزار و ۸۰۰ دختر و ۲ هزار و ۴۰۰ پسر هستند که امروز همزمان با سراسر کشور وارد کلاس‌های درس شدند و روند تعلیم و تربیت را آغاز کردند.

امام جمعه ساوه روز چهارشنبه پ در جشن شکوفه‌ها که در دبستان پسرانه نیکان کاوه برگزار شد در این آیین با اشاره اینکه کودکان با فطرتی پاک و منزه پا به عرصه می‌گذارند افزود: لازم است خانواده‌ها و معلمان برای تعالی جامعه، اخلاق مداری و تعلیم و تربیت بر اساس اخلاق محوری فرزندان و دانش‌آموزان را در اولویت خود قرار دهند.

حجت الاسلام جعفر رحیمی افزود: اخلاق مهمترین ویژگی تعالی در هر جامعه‌ای است و اگر بتوانیم نسل آینده را با شاخصه‌های اخلاق اسلامی تربیت کنیم می‌توانیم بسیاری از چالش‌های پیش روی جامعه را نیز مرتفع کنیم.

مدیر آموزش و پرورش ساوه اظهار کرد: امروز روزی است دانش آموزان که وارد دنیایی جدید می شوند تا بتوانند مسیری جدید در زندگی را آغاز کنند که با آموختن علم و دانش آینده ایران اسلامی را بسازند.

مصطفی قربانی افزود: در سال تحصیلی جاری مقطع ابتدایی با ۳۲ هزار نفر دانش آموز روند تعلیم و تربیت را انجام آغاز کرده که پنج هزار و ۲۰۰ نفر آنان پایه اول و در ۱۵۰ مدرسه سال تحصیلی را ادامه می دهند.

هم‌اکنون در شهرستان ساوه ۵۸ هزار دانش‌آموز در مدارس دولتی و غیردولتی در ۲۹۳ مدرسه و ۲هزار و ۱۴۸ کلاس مشغول به تحصیل هستند که ۱۴۶ باب با یک‌هزار و ۶۳۷ کلاس از این تعداد مدارس دولتی است که ۴۴ هزار و ۵۴۹ نفر از دانش‌آموزان را در خود جای داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha