هشت ساخت غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی شهرستان شهرکرد تخریب شد
عکس تزئینی است.

شهرکرد- ایرنا- مدیر جهادکشاورزی شهرکرد چهارمحال و بختیاری گفت: هشت ساخت و ساز غیرمُجاز در زمین‌های کشاورزی این شهرستان تخریب شد.

به‌گزارش ایرنا به‌نقل از روابط‌عمومی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، علی شریفی روز چهارشنبه در این خصوص افزود: این تعداد بنای غیرمجاز در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ حفظ کاربری زمین‌های زراعی و باغی به مساحت ۲.۵ هکتار از سوی مسئول امور اراضی، کارشناس حقوقی و نیروهای گشت شهرستان آزاد شد و به چرخه تولید بازگشت.

وی با اشاره به دریافت مجوز برای ساخت‌وساز در باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی افزود: هرگونه ساخت‌وساز باید براساس قانون و با دریافت مجوز از کمیسیون ماده یک تبصره یک انجام شود.

شریفی تصریح کرد: سامانه ۱۳۱ امور اراضی کشور، به‌طور شبانه‌روزی آماده دریافت اطلاعات و گزارش‌های تغییر کاربری و ساخت‌وسازها در زمین‌های کشاورزی از سوی مردم است.

به‌گزارش ایرنا، یک‌چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته و از مجموع زمین‌های استان ۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد سطح زیرکشت زمین‌های کشاورزی است.

هم‌اکنون ۷۹ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری فعال هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha