۲۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۵۸
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85600424
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

استاندار اهل سنت کردستان را بیشتر بشناسید

۲۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۵۸
کد خبر: 85600424
استاندار اهل سنت کردستان را بیشتر بشناسید

سنندج- ایرنا- آرش زره‌تن لهونی از سیاستمداران جوان اهل سنت، امروز چهارشنبه در نشست هیات دولت به عنوان استاندار کردستان در دولت چهاردهم منصوب شد.

به گزارش ایرنا، بعد از استانداران اهل سنتی که اوایل انقلاب اسلامی برای مدت کوتاهی در کردستان منصوب شدند آرش لهونی نخستین شخصیت اهل سنتی است که در ۴۴ سال گذشته به سمت استانداری کردستان منصوب شده است.

آرش زره‌تن لهونی متولد سال ۱۳۵۴ در شهرستان پاوه استان کرمانشاه است، لهونی سوابق مختلف مدیریتی در استان کردستان را تجربه کرده است او علاوه بر سابقه عضویت در شورای شهر سنندج، در سمت مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان و معاون توسعه مدیریت و نیروی انسانی استاندار کردستان نیز خدمت کرده است.

لهونی که دارای دکتری اقتصاد بین‌الملل است در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر به مجلس راه یافت.

سرپرستی هلال احمر کرمانشاه، فرماندار جوانرود، مدیرکل بودجه جمعیت هلال احمر و عضور شورای عالی هلال احمر از دیگر پست هایی است که لهونی در آن خدمت کرده است.

لهونی در اوایل دهه هشتاد با انتخاب مردم به عضویت شورای اسلامی شهر سنندج درآمد، وی در سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱ مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان بود و سپس در همین سال هم بعد از تودیع در این سمت، معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداروقت کردستان شد.  وی در سال ۱۳۹۳ فرماندار جوانرود و در سال ۱۳۹۷ هم به عنوان سرپرست جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه معرفی شد.

آرش زره‌تن لهونی پس از روی کار آمدن دولت مسعود پزشکیان به عنوان استاندار اهل سنت استان کردستان و بیستمین استاندار کردستان بعد از انقلاب اسلامی منصوب شد و اینگونه مطالبه چندین ساله کردستانی ها برای انتصاب استاندار اهل سنت در این دولت تحقق پیدا کرد.

از سال ۱۳۵۸ تاکنون به ترتیب ابراهیم یونسی، محمدرشید شکیبا، حسین شاه اویسی، محمدعلی مهرآسا، ناصر ارسطوی ایرانی، علیرضا شیخ عطار، محمدحسن اصغرنی، علیرضا تابش، عبدالحسین مقدم باقرزاده، حسن زهره‌ای، محمدرضا رحیمی، عبدالله رمضان‌زاده، اسدالله رازانی، اسماعیل نجار، علیرضا شهبازی، عبدالمحمد زاهدی، بهمن مرادنیا و اسماعیل زارعی کوشا سکان استانداری کردستان را برعهده داشتند و حال آرش زره‌تن لهونی به عنوان بیستمین استاندار کردستان انتخاب شد.

کردستان دارای بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت است که بعد از گذشت ۴۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی عاقبت در دولت چهاردهم دارای استاندار اهل سنت شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha