تاسیس «مرکز رشد آب» با همکاری دانشگاه علم‌وصنعت و موسسه تحقیقات آب

تهران- ایرنا- اولین مرکز رشد مشترک تخصصی آب و پساب با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران و موسسه تحقیقات آب راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از وزارت علوم پارک علم و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران با هدف توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان در حوزه آب و پساب در ناحیه نوآوری علم و صنعت و شرق شهر تهران، اولین مرکز رشد تخصصی مشترک آب و پساب را در موسسه تحقیقات آب وابسته به وزارت نیرو را راه‌اندازی می‌کند.

قرار است در این مرکز رشد، استارت آپ‌ها و شرکت‌های بالغ حوزه آب و پساب با نظارت پارک علم و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران مستقر و ارزیابی شوند.

به گفته سیدمجید اسماعیل زاده، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه، به زودی اولین فراخوان استقرار شرکت‌ها و صاحبان ایده با اولویت کاربرد هوش مصنوعی در"تولید، تصفیه و توزیع آب"، "تصفیه و مدیریت پساب و فاضلاب"، "آبخیزداری و سیلاب"و "خشکسالی و تغییر اقلیم" برگزار خواهد شد و با نظارت پارک علم و فناوری دانشگاه تیم‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه در مرکز رشد مشترک پارک و موسسه تحقیقات آب واقع در حکمیه تهران مستقر خواهند شد.

تاسیس مرکز رشد «آب و پسا» با همکاری دانشگاه علم‌وصنعت و موسسه تحقیقات آب

وی افزود: مصوبه ایجاد پردیس پارک و راه‌اندازی مراکز رشد مشترک جزو اولویت‌ها و برنامه‌های پارک علم و فناوری است و برنامه‌ریزی‌های لازم برای راه‌اندازی دیگر مراکز رشد تخصصی مشترک از جمله با پژوهشکده ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین راه‌اندازی مرکز رشد تخصصی حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی در شرق تهران در حال انجام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha