باز آمد بوی ماه مدرسه+ فیلم

۱ مهر ۱۴۰۳، ۸:۴۵
کد خبر: 85600466
باز آمد بوی ماه مدرسه+ فیلم

یاسوج- ایرنا- نخستین روز ماه مهر و آغاز سال تحصیلی در مدارس یادآور شعر زیبای قیصر امین پور است که گفته "باز آمد بوی ماه مدرسه /بوی بازی های راه مدرسه"، شعری که بزرگترها را برای مرور خاطرات دوران دانش آموزی به ذوق می آورد و از سویی دانش آموزان را برای شروع سال تحصیلی مشتاق تر می کند.

به گزارش ایرنا،در نخستین روز سال تحصیلی جدید خیابان هایی که در امتداد مدارس کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند از هیاهوی کودکانه دختران و پسران آینده ساز کشورمان پر شده است و اولیای مدرسه هم با اهدای گل به دانش آموزان نشاط خاصی به اولین ساعت های سال تحصیلی بخشیده اند.

در بامداد خاطره انگیز نخستین روز سال تجصیلی دانش آموزان زیر باران نگاه مهربانه مادر و دست های نوازشگر پدر،با عبور از زیر کتاب آسمانی قرآن، درحالی که کیف هایشان را بر دوش انداخته اند و اشتیاق سراپای وجودش را مملو کرده بار دیگر پای به فضای مهرورزی گذاشتند.

دلنشین ترین آهنگ زندگی یا همان زنگ مدرسه امروز پس از یکصد روز تعطیلات تابستانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد طنین انداز شد تا فصل خاطره انگیز دیگری از دوران زندگی، کودکان و نوجوانان ایران زمین آغاز شود.

در اولین ساعت های صبح امروز یکشنبه سکوت مدرسه های کهگیلویه و بویراحمد در هیاهوی حضور دانش آموزانِ شکسته شد تا همشاگردی های قدیمی در کنار دوستان جدید دوران دیگری از شکوه مهرورزی را تجربه کنند.

اینک قصه ماه مهر و سال تحصیلی دیگری آغاز شده تا لبخندهای که زینت بخش چهره کودکان و نوجوانان شده و چشم های پر امید نسل فردا بهانه ای برای سلامی دیگر به همشاگردی های سال های پیش باشد.

حالا بوی ورق های کتاب ها و دفترچه های نو، روپوش های رنگی، لبخندهای شاد بابای مدرسه، کلاس های رنگ شده و نشستن روی نیمکت در کنار دوستان امید بخش سالی پر از فرصت های فراگیری دانستنی ها جدید شده است.

در میان هیاهوی تماشایی کودکان اما انگشت شمار دانش آموزی هم هستند که با چشمانی اشک بار و غریبانه در گوشه ای از حیات مدرسه به دیوار تکیه داده اند گویا هنوز باور ندارند که باید چند ساعتی از روز را در مدرسه همراه هم کلاسی هایشان به تحصیل بپردازند .

۱۷۲ هزار نفر راهی کلاس های درس شدند

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: در سال تحصیلی جدید ۱۷۲ هزار دانش آموز در مناطق ۱۳ گانه استان راهی کلاس های درس شدند که از این تعداد ۱۴ هزارو ۴۰۰ دانش آموز کلاس اولی هستند.

باز آمد بوی ماه مدرسه /بوی بازی های راه مدرسه

جلال رحیمی اظهار داشت: این تعداد دانش اموز دربیش از سه هزار آموزشگاه سال تحصیلی خود را همزمان با سراسر کشور آغاز کردند.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۵ هزار نفر فرهنگی کار تعلیم و تربیت دانش آموزان در استان کهگیلویه و بویراحمد را برعهده دارند.

تدارک دولت برای فراهم کردن زیرساخت های تعلیم و تربیت

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بازگشایی مدارس، گفت: حدود ۴۰۰ میلیارد ریال تجهیزات آموزشی و هنرستانی در سطح فضاهای آموزشی استان توزیع شده است.

سیدرضا حسینی نیک افزود: این تجهیزات در بخش های آموزشی و هنرستانی تهیه شده و از سوی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خریداری شده است.

وی بیان کرد: تجهیزات آموزشی توزیع شده در این طرح شامل لوازم اداری، صندلی دانش‌آموزی، وسایل سرمایشی و گرمایشی، تخته وایت برد و غیره است که در اختیارمدارس مناطق مختلف استان قرار گرفت.

حسینی نیک ابراز کرد: تجهیزات هنرستانی توزیع شده در این طرح نیز شامل انواع دستگاه‌های استاندارد آموزشی مربوط به رشته های برق و الکترونیک، هنر و طراحی دوخت، مکانیک خودرو، تاسیسات، ساختمان و معماری و دیگر رشته‌هاست.

وی تصریح کرد: در طرح شهید عجمیان بیش از ۶۰۰ کلاس درس استان کهگیلویه و بویراحمد برای سال تحصیلی جدید بهسازی و شاداب‌سازی شد.

حسینی نیک گفت: در این طرح، رنگ‌آمیزی، بهسازی، شاداب‌سازی، تعمیر سرویس‌های بهداشتی، میز، صندلی و دیگر وسایل مدارس و کلاس‌های درس در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان آمادگی کامل این اداره کل برای برطرف کردن مشکلات تجهیزاتی و زیرساختی فضاهای آموزشی استان در سال تحصیلی جدید افزود: ۵۱ فضای آموزشی با اعتبار بیش از چهار هزار میلیارد ریال برای سال تحصیلی جدید تکمیل و به بهره برداری رسید.

طرح شهید سلیمانی با هدف توسعه زیرساخت‌های ورزشی در مناطق محروم و کم‌برخوردار، از روستا تا شهر، تحولی بزرگ در دسترسی دانش‌آموزان به امکانات ورزشی ایجاد کرده است. با اجرای این طرح در کهگیلویه و بویراحمد، ۱۴۸ زمین چمن مصنوعی در آستانه بازگشایی مدارس تاکنون مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: همچنین۱۴۸ زمین چمن مصنوعی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد در آستانه سال تحصیلی جدید افتتاح شده و یا اماده بهره برداری است .

باز آمد بوی ماه مدرسه /بوی بازی های راه مدرسه

این طرح با هدف تقویت زیرساخت‌های ورزشی و فراهم کردن امکانات مناسب برای فعالیت‌های جسمانی دانش‌آموزان در سراسر استان به اجرا درآمد.

معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد که این پروژه‌ها بخشی از طرح شهید سلیمانی است و در فاز دوم آن، ۵۰ چمن مصنوعی دیگر نیز در مدارس این استان احداث خواهد شد.

فرشید کرمی افزود: با بهره برداری از این طرح ها زیرساخت‌های ورزشی در مدارس استان از ۳۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع به ۱۴۰ هزار متر مربع افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: این زمین‌ها با استفاده از بهترین نوع چمن مصنوعی و استانداردهای روز دنیا ساخته شده‌اند و امکان برگزاری انواع مسابقات ورزشی را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کنند.

این پروژه‌ها در حالی به بهره‌برداری می‌رسند که توسعه زیرساخت‌های ورزشی در مناطق کمتر برخوردار کشور مانند کهگیلویه و بویراحمد، همواره یکی از چالش‌های اساسی در عرصه آموزشی بوده است. افزایش سطح امکانات ورزشی می‌تواند به بهبود سلامت جسمانی و روحی دانش‌آموزان منجر شود و انگیزه آنان برای شرکت در فعالیت‌های ورزشی را افزایش دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha