مشهد قطب درمان تخصصی آلرژی در شمال شرق کشور است

مشهد- ایرنا- عضو هیات علمی گروه ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیمارستان قائم مشهد قطب درمان تخصصی بیماری آلرژی در شمال شرق کشور از طریق «ایمونوتراپی و واکسن‌تراپی» به شمار می‌رود.

دکتر یاسر یادگاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایمونوتراپی و واکسن‌تراپی به عنوان مرحله نهایی درمان آلرژی در بیمارانی که با درمان‌های ساده دارویی معالجه نشده اند، مطرح است و دانشگاه علوم پزشکی مشهد پس از تهران نقش مهمی در درمان اینگونه بیماران در کشور دارد.

وی بیان کرد: علائم آلرژی شامل آبریزش بینی به صورت قدامی، آب زلال، ترشحات پشت حلق، بسته شدن بینی و خارش گوش و گلو، بسته شدن راه‌های هوایی در شب، احساس تنگی نفس و در نهایت احتمال ایجاد سرفه یا تنگی نفس است.

فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی بیمارستان قائم (عج) ادامه داد: در مراحل پیشرفته آلرژی علائمی از جمله خارش چشم و گوش، احساس خلط در پشت حلق و درگیری فوقانی و تحتانی نیز دیده می‌شود و تشخیص این بیماری با انجام تست‌های آلرژی امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه برخی افراد با این اعتقاد که دوره حساسیت دو ماه است با مصرف یک آنتی هیستامین ساده آن را تحمل می کنند، افزود: در حالیکه این اقدام باعث می‌شود، یک آلرژی ساده به تدریج به آلرژی دائمی تمام فصل و یا آسم یا پولیپ بینی پیشرفت کند.

یادگاری افزود: بنابراین بعد از تشخیص دقیق آلرژی‌ها، درمان باید حتما تحت نظر یک متخصص بیماری آلرژی از طریق درمان‌های موضعی و خوراکی و تخصصی تجویز می‌شود.

مشهد قطب درمان تخصصی آلرژی در شمال شرق کشور است

طول درمان ایمونوتراپی سه سال است

وی تاکید کرد: «ایمونوتراپی» یک روند درمان آلرژی است که به صورت استفاده طولانی مدت از ماده‌ای که به بیمار به آن آلرژی دارد و با پروتکل‌های خاص، آن ماده را برای بیمار حساسیت‌زدایی می‌کنیم.

فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی بیمارستان قائم (عج) عنوان کرد: این روش درمانی با توجه به وضعیت داروها، دارای هزینه بالایی است و نیز حداقل سه سال روند درمان آن به طول خواهد انجامید که باید تداوم درمان در این مدت ادامه یابد، در غیر اینصورت مراحل درمانی اثرات خود را از دست خواهند داد.

وی افزود: با کمال تاسف بیماران با بهبودی اندک، درمان را رها می‌کنند که توصیه می‌شود این بیماران دوره درمان خود را کامل کنند و پیگیری مجدد انجام شود، چرا که اگر این التهاب به صورت بالینی وجود داشته باشد و پیشرفت کند، به صورت آلرژی مداوم تبدیل می‌شود و به قسمت‌های تحتانی دستگاه تنفس تسری پیدا می‌کند.

یادگاری با بیان این که هم اینک درمان آلرژی از طریق ایمونوتراپی و واکسن‌تراپی، به طور اختصاصی و تنها در بیمارستان قائم مشهد انجام می‌شود، ادامه داد: به بیماران توصیه می‌شود، درمان آلرژی را در هر مرکز درمانی انجام ندهند و باید توسط پزشکان حاذق و مراکز مجهز انجام شود.

به گزارش ایرنا، بیمارستان هزار تختخوابی قائم (عج) مشهد یکی از ۲ بیمارستان بزرگ آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha