مرتضی‌علی عباس‌میرزایی: تراز تکمیلی المپیاد فیلمسازی نوجوانان روبه رشد است

تهران- ایرنا- مربی هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران گفت: تجربیات ما از ادوار گذشته این المپیاد نشان می‌دهد که تراز تکمیلی المپیاد روبه پیشرفت است.

مرتضی‌علی عباس‌میرزایی در ارتباط با کیفیت برگزاری این دوره از المپیاد فیلمسازی نوجوانان به خبرنگار سینمایی ایرنا اظهار کرد: این دوره از المپیاد نسبت به سال گذشته پیشرفت خوبی داشته و می‌توان گفت که حال این المپیاد بهتر است، خیلی زود است که در مورد شیوه دوساله‌ای که برای برگزاری المپیاد در نظر گرفته شده نظر داد چراکه الان در شرایط آزمون و خطا قرار داریم و به دنبال یافتن نقاط ضعف و قوت این رویداد هستیم؛ آنچه در این دوره دیده می‌شود، برطرف شدن نقاط ضعف سال گذشته و بروز چالش‌های جدید است.

وی تراز تکمیلی المپیاد را رو به پیشرفت دانست و عنوان کرد: شرایط در این دوره هماهنگ‌تر از گذشته است اما هیچ کاری بدون ضعف نخواهد بود و این مورد به ویژه در چنین موقعیتی که نوجوانان پیش از ورود مستقیم به عرصه با یکدیگر در تماس نبوده و از سراسر ایران با فرهنگ‌ها و سلایق مختلف در یک نقطه حضور یافته‌اند.

مربی هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران با بیان اینکه المپیاد اکنون در مسیر آزمون و خطا قرار دارد و باید ادامه پیدا کند، گفت: جایگاه تمام المپیادها در جهان بسیار رفیع است. نوجوانان شرکت‌کننده در این المپیاد نیز همین‌گونه‌اند و برخی از آنها به واسطه حضور خود در این رویداد از امتیازات بالایی در نقاط مختلف برخوردار شده‌اند. این مسیر باید با سرعت بیشتری پیش برود اما المپیاد همین الان هم جایگاه خود را پیدا کرده است و در هر دوره وضعیت بهتری نسبت به گذشته دارد.

وی با تاکید بر اینکه تنها ملاک ارزیابی در این المپیاد استعداد نوجوانان است، بیان کرد: در المپیاد صاحبان آثار، شناخته‌شده نیستند و به همین دلیل تنها استعداد آنها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد اما نباید این نوجوانان پس از حضور در المپیاد سرخورده شوند بلکه باید به توانمندی خود افتخار کند؛ المپیاد بهترین بستر برای احترام و ارزش دادن به این نوجوانان است و نباید آنها را پس از شرکت در آن رها کرد.

عباس‌میرزایی با اشاره به ضرورت حمایت از شرکت‌کنندگان این المپیاد تصریح کرد: وظیفه المپیاد پیدا کردن، تشویق و حمایت از نوجوانان برجسته این حوزه است؛ از راه‌های مختلفی مثل حضور در دانشگاه بدون شرکت در کنکور، ارائه امکانات در زمان ساخت فیلم سینمایی بلند توسط آنها و همچنین اعزام این نوجوانان به المپیادهای بین‌المللی می‌توان از آنها حمایت کرد.

وی در ارتباط با وضعیت گروه خود در این دوره عنوان کرد: برای توصیف بچه‌ها به صورت خلاصه باید گفت که «خیلی خوب» هستند؛ این نوجوانان بسیار باانگیزه و مستعد هستند و کارها را به خوبی پیش می‌برند.

کارگردان مطرح سینمای کشور با اشاره به تاثیر حضور در این رویداد در آینده نوجوانان بیان کرد: نمی‌توان گفت که حضور در این المپیاد تاثیر قطعی در آینده این نوجوانان دارد اما به آنها کمک می‌کند؛ اگر این نوجوانان رویای حضور و فعالیت در سینمای حرفه‌ای را داشته باشند، کوچکترین اتفاق در زندگی آنها تاثیرگذار است و المپیاد در این راستا رویداد بزرگی است.

وی با اشاره به راهکارهای ارتقاء جایگاه المپیاد فیلمسازی تصریح کرد: این المپیاد باید بار علمی پیدا کند تا برگزیدگان آن مانند سایر افراد برگزیده در المپیادهای علمی امکان حضور بدون کنکور را در دانشگاه داشته باشند؛ در این صورت مدرک این المپیاد اعتبار داشته و جایگاه واقعی خود را پیدا می‌کند.

عباس‌میرزایی بین‌المللی‌سازی این المپیاد را ضروری دانست و گفت: لازم است که المپیاد فیلمسازی نوجوانان بین‌المللی شود و فیلمسازان نوجوان از کشورهای مختلف در این رویداد حضور پیدا کنند؛ در این صورت این افراد با حضور در اصفهان با فرهنگ ما آشنا شده و در کشور ما فیلم می‌سازند و همچنین کشورهای دیگر نیز به دعوت فیلمسازان ما به المپیادهای خود تشویق می‌شوند.

وی این‌گونه ادامه داد: نگاه بین‌المللی در المپیاد در راستای ترویج فرهنگ ما از طریق نوجوانانی که در این سن خاص قرار دارند بسیار مهم و تاثیرگذار است؛ امروزه ما را در دنیا به گونه‌ای معرفی می‌کنند که شایسته فرهنگ ایرانی نیست اما اگر بستری برای حضور نوجوانان فیلمساز در این کشور فراهم شود، در واقع نگاه هنرمندان آینده جهان به ایران تغییر می‌کند. حتی می‌توان از منتورها و مربیانی در کلاس جهانی در این رویداد استفاده کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha