۲۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۵۹
کد خبر: 85600713
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احیا و فعال‌سازی ۸۶ معدن بخش خصوصی تا پایان مرداد

۲۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۵۹
کد خبر: 85600713
احیا و فعال‌سازی ۸۶ معدن بخش خصوصی تا پایان مرداد

تهران- ایرنا- مجری طرح احیاء، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس اعلام‌کرد: طی پنج ماه نخست امسال، ۸۶ معدن کوچک مقیاس بخش خصوصی، احیاء و فعال سازی شد یا توسعه یافت.

به گزارش ایرنا از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، «عباس جرجانی» با بیان این مطلب گفت: طی این مدت برای ۸۳ معدن بسته سرمایه گذاری با حضور معاونان اداره های صنعت، معدن و تجارت استان ها تعریف شد و برای پنج زنجیره ارزش، در حال تهیه طرح امکان سنجی هستیم که برگزاری مناقصه آن در حال انجام است.

وی افزود: در حال حاضر، پایش معادن احیاء شده سال های قبل آغاز شده و تاکنون ۲ استان مورد بررسی قرار گرفته است.

مجری طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس تصریح‌کرد: در صورت راه اندازی معادن غیرفعال، بیش از ۱۹۲ هزار نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می شود.

وی ادامه داد: با همکاری ادارات کل صمت استان ها، در حال بررسی بخشی از معادن غیر فعال هستیم و با کمک مسئولان استانی، تلاش می کنیم معادن با قابلیت احیا شدن را به چرخه تولید برگردانیم.

طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک از سال ۹۶ طی تفاهمنامه ای که بین وزارت صمت، ایمیدرو و خانه معدن و شرکت های میدکو و گل گهر امضا شده، به اجرا در آمده است. پس از ابلاغ این سند، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (به نمایندگی از ایمیدرو) با همکاری سازمان های صمت استان ها، اجرای این طرح را برعهده گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha