ظرفیت تولید تختال شرکت فولاد هرمزگان به ۵۰ هزار تن افزایش یافت

بندرعباس - ایرنا - سرپرست معاونت بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان از افزایش ظرفیت تولید تختال این شرکت فولادی خبرداد و گفت: پروژه بهینه‌سازی پروفیل نسوز کوره‌های قوس الکتریکی به همت کارکنان واحد فولادسازی در این شرکت با موفقیت انجام و منجر به افزایش ۵۰ هزار تنی ظرفیت تولید سالانه تختال این شرکت شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، مجید ابوعطیوی روز چهارشنبه با بیان اینکه در شرایط امروز اقتصاد جهانی، لازمه بقای شرکت‌ها، کنترل و کاهش قیمت تمام شده و تولید محصولات با ارزش افزوده بالا است، بیان کرد: در شرکت فولاد هرمزگان با توجه به محدودیت شدید انرژی در فصول گرم و سرد، به دنبال افزایش بهره‌وری با اجرای طرح‌های بهبود هستیم.

«تختال یک محصول فولادی نیمه ساخته با سطح مقطع مستطیلی است که بعد از یک یا چند مرحله فرآوری دیگر در کارخانه‌های نوردی و تولیدکننده ورق به محصول نهایی (ورق‌های فولادی) تبدیل می‌شود؛تختال در زبان انگلیسی (slab) تلفظ می‌شود.»

وی تصریح کرد: از ابتدای سالجاری تلاش‌مان بر این بوده که بتوانیم پیش از محدودیت‌های انرژی با حداکثر ظرفیت تولید کنیم؛ البته پیش‌تر طرح‌های متعددی در واحدهای تولید به سرانجام رسید که حاصل آن ثبت رکوردهای متعدد در واحدهای فولادسازی و احیای مستقیم در ۲ ماه نخست امسال بوده است.

سرپرست معاونت بهره‌برداری فولاد هرمزگان اظهار کرد: با شروع محدودیت‌های برق در خردادماه امسال رکوردشکنی این واحد متوقف شد اما طرح‌های بهبود را در زمان محدودیت اجرا کردیم که یکی از این طرح‌ها افزایش حجم کوره‌های قوس الکتریکی بود.

به گفته وی، با اجرای این طرح با میزان مصرف انرژی فعلی، مواد اولیه، تجهیزات و ماشین‌آلات، حدود ۵۰ هزار تن به ظرفیت کوره‌ها اضافه می‌شود و آماده رکوردشکنی‌های بعدی خواهیم بود؛ امید می‌رود محدودیت‌های انرژی سریع‌تر پایان پیدا کند تا بتوانیم با تمام ظرفیت تولید را انجام دهیم.

افزایش ظرفیت تولید، راهکاری برای جبران خسارت‌های ناشی از ناترازی انرژی است

ظرفیت تولید تختال شرکت فولاد هرمزگان به ۵۰ هزار تن افزایش یافت

سرپرست مدیریت فولادسازی و ریخته‌گری شرکت فولاد هرمزگان نیز با اشاره به افزایش ظرفیت تولید ۵۰ هزار تنی تولید تختال شرکت فولاد هرمزگان اظهار کرد: در شرایط کنونی که ناترازی تولید و مصرف انرژی در کشورمان به عنوان عاملی برای اعمال محدودیت‌های شدید انرژی برای فولادسازان شده است، یکی از راهکارهای کاهش این وضعیت، ارتقای سطح بهره‌وری در واحدهای فولادسازی است.

رضا باران پویان افزود: توقف طولانی‌مدت که اغلب منجر به تحقق نیافتن برنامه‌های تولید می‌شود، خسارات مالی فراوانی را به فولادسازان تحمیل می‌کند؛ بنابراین تنها با برنامه‌ریزی مدون برای ارتقای بهره‌وری و دیدگاهی پیشگیرانه می‌توان از خسارت‌های ایجاد شده ناشی از محدودیت‌های انرژی جلوگیری کرد که یکی از این برنامه‌ها اجرای طرح‌های بهبود و افزایش ظرفیت فولادسازی است.

وی ادامه داد: طرح افزایش حجم کوره‌های قوس الکتریکی با هدف افزایش ظرفیت فولادسازی به همت کارکنان واحد ذوب کوره و (LF) و نیز نسوز شرکت با موفقیت انجام شد و توانستیم با افزایش تغییر در پروفایل نسوز کوره، حدود ۵۰ هزار تن به صورت بالقوه ظرفیت تولید را افزایش دهیم.

به گفته سرپرست مدیریت فولادسازی و ریخته‌گری شرکت فولاد هرمزگان، یکی از این اقدامات، پروژه افزایش حجم کوره‌های قوس الکتریکی فولادسازی با کمک واحدهای نسوز و دفتر فنی و ذوب و ریخته‌گری بود که با موفقیت انجام شد و به این ترتیب ظرفیت تولید کوره‌های قوس الکتریکی در فولاد هرمزگان به میزان ۵۰ هزار تن در سال افزایش یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha