اقداماتی برای کاهش آلودگی هوای پایتخت در حال انجام است

تهران بزرگ - ایرنا - سخنگوی شورای شهر تهران گفت: در بحث حمل و نقل و کاهش آلودگی هوا و بار ترافیکی در پایتخت اقداماتی در حال انجام است که اگر کامل شود، شیرینی این اقدامات را شهروندان تهرانی خواهند چشید.

به گزارش ایرنا، علیرضا نادعلی روز چهارشنبه در آیین افتتاح و بهره‌برداری از ۵۷ پروژه شهری شهرداری منطقه ۹ در یکصد و چهل و سومین پویش امید و افتخار اظهار کرد: باید نقدهای منصفانه در راستای اقدامات مدیریت شهری برای کمک به کار انجام شود و اجازه دهیم که مردم لذت این کارها و خدمات را ببرند.

وی یادآور شد: به عنوان عضو شورا باید اعلام کنم که شهرداری در بحث خدمت‌رسانی در صف اول خدمت حتما موفق بوده و از همه خدمات مدیریت شهری تقدیر می‌شود.

نادعلی در ادامه افزود: دغدغه مهم این است که به مناطق غیربرخوردار توجه بیشتری شود. البته مردم ما در همه محلات و مناطق نیازهای اساسی دارند و ما موظف هستیم که بهترین خدمت را به آنها ارائه دهیم.

اقداماتی برای کاهش آلودگی هوای پایتخت در حال انجام است

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: منطقه ۹ یک منطقه مومن‌نشین و کمتر برخوردار است که مردم آن از قدیم پای انقلاب و مسجد هستند و شهرداری با همه توان خود در خدمت شهروندان منطقه است. با استمرار خدمت، اقدامات عمرانی، خدماتی و فرهنگی خوبی در حال انجام است.

وی افزود: در ابتدای این دوره طرحی را در کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران درباره میدان آزادی مطرح شد تا تبدیل به یک میدان‌گاه فرهنگی از جنس گفتمانی شود. منظور ما از میدان‌گاه نیز برنامه‌هایی از جنس محرم شهر است.

به گفته وی، میدان آزادی به نماد آزادی‌خواهی دینی در کل دنیا تبدیل شد و این موضوع در این دوره از مدیریت شهری به بروز و ظهور بیشتری نیز رسیده است.

نادعلی اظهار کرد: عنوان عضو فرهنگی شورا، در ۱۸ منطقه برنامه‌های چهارشنبه‌های فرهنگی برگزار شده که در همه این مناطق مردمی که در مساجد حضور داشتند، معدل نظر مردم رضایت از خدماتی بود که شهرداری‌های مناطق انجام می‌دهند. اما در هر صورت عده‌ای می‌خواهند با دشمنی، این دستاوردها را نادیده بگیرند.

تعیین وضعیت پادگان جی در انتظار شورای عالی معماری و شهرسازی است

شهردار منطقه ۹ تهران با پرداختن به تعیین وضعیت پادگان جی گفت: در بحث کارهای فرامنطقه‌ای، پروژه شاخه غربی بزرگراه یادگار امام(ره) سال‌ها در منطقه مطرح بود اما در شورای پنجم نه تنها قدمی برای آن برنداشتند بلکه ۲ پل را با خاک پُر کردند و می‌خواستند میدان فتح را تبدیل به فضای سبز کنند اما در این دوره توسعه این بزرگراه و اتصال آن به بزرگراه آزادگان پیگیری و عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده است.

محمدرحیم مرتضوی اظهار کرد: درباره موضوع تعیین وضعیت پادگان جی که مطالبه ۲۰ ساله مردم منطقه بود در این ۲ سال گذشته پیگیری‌های مکرری انجام شده و در سال ۱۴۰۱ تفاهم‌نامه با وزارت دفاع و سال ۱۴۰۲ تفاهم‌نامه با ارتش امضا و در کمیسون ماده پنج تصویب شد و در انتظار شورای عالی معماری و شهرسازی است. براساس تفاهم، ۳۵ درصد اراضی به ارتش و وزارت دفاع و ۶۵ درصد املاک به شهرداری منطقه ۹ تعلق می‌گیرد که از سهم شهرداری این زمین‌ها تماما صرف ارتقای زیرساخت های منطقه و جبران کمبود سرانه ها خواهد شد.

مرتضوی ادامه داد: در بحث مترو، احداث خط ۸ مترو تصویب و عملیات آن در سه راه آذری آغاز شده و این خط در بزرگراه یادگار در محدوده منطقه، ۲ ایستگاه در محدوده میدان جی، هاشمی و دامپزشکی خواهد داشت. همچنین ۱۱ پرونده شهرسازی در منطقه سال‌ها بلاتکلیف بود که اکنون به ۲ پرونده کاهش پیدا کرده است. مطالبه حذف حریم ۷.۵ متری محور زرند مشکل آن حل شده و به تصویب رسید.

مرتضوی گفت: جمع‌آوری آب‌های سطحی در منطقه به ۲۶ هزار مترمکعب و مناسب‌سازی معابر به ۳۶ هزار مترمربع رسیده و در آسفالت معابر ۶۰ هزار تن در ۲ سال آسفالت‌ریزی انجام شد و در سال ۱۴۰۳ عدد آسفالت‌ریزی تا پایان سال به ۶۰ هزار تُن خواهد رسید. تعریض جنوب به شمال آیت‌اله سعیدی، احداث ۲ مخزن آب برای ذخیره‌سازی آب، اصلاحات هندسی و ایمن‌سازی در حوزه ترافیک، بازسازی و رنگ‌آمیزی جداره‌ها، احداث نیروگاهای خورشیدی، ایجاد ۶ بازارچه میوه و تره‌بار در سطح محلات، بازسازی مساجد و آماده‌سازی مجموعه فرهنگی و ورزشی کوثر در طول ۱۲ سال با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و آماده‌سازی آن در طول یک سال با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی باقیمانده از دیگر اقدامات این دوره بوده است.

وی گفت: دو ناحیه در منطقه ۹ اعتبار یک هزار و ۴۱۳ میلیارد تومان دارد، از نظر اعتبار نسبت به جمعیت رتبه دوم تهران را دارد. امروز شاهد افتتاح ۵۷ پروژه هسیتم که مهمترین آن مقبره‌الشهدای بوستان کوکب، بحث نوسازی و روکش اساسی آسفالت، بهسازی و نوسازی شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی، احداث سرویس‌های بهداشتی بوستان‌ها ، بازسازی و ایمن‌سازی آب‌نماهای میدان آزادی، مسقف‌سازی ۲ پایانه تاکسیرانی و بهسازی و تجهیز بوستان‌ها از جمله این پروژه‌هاست.

پویش امید و افتخار امروز به یکصد و چهل و سومین مورد بهره‌برداری در سطح شهر تهران رسیده است که براساس این پویش ۵۷ پروژه با اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومان در منطقه ۹ تهران به بهره‌برداری رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha