۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۷:۵۵
کد خبر: 85601207
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیونگ یانگ از آزمایش یک موشک بالستیک جدید خبر داد

۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۷:۵۵
کد خبر: 85601207
پیونگ یانگ از آزمایش یک موشک بالستیک جدید خبر داد

تهران- ایرنا- اداره موشکی کره شمالی بامداد پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مدل جدیدی از موشک بالستیک کوتاه‌برد را با موفقیت آزمایش کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری کره شمالی، در بیانیه اداره موشکی کره شمالی با بیان اینکه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بر آزمایش این موشک بالستیک کوتاه‌برد نظارت داشت، آمده است: روز چهارشنبه یک موشک بالستیک تاکتیکی جدید با استفاده از کلاهک فوق‌العاده بزرگ با موفقیت آزمایش شد.

بر اساس این بیانیه، موشک جدید کره شمالی به نام «هواسونگ-۱۱-Da-۴.۵» دارای یک ابرکلاهک جنگی پنج تنی است.

بیانیه اداره موشکی کره شمالی می‌افزاید: این آزمایش برای بررسی دقت هدف‌گیری و همچنین برای تائید قدرت انفجاری ابرکلاهک پنج تنی این موشک بالستیک کوتاه‌برد انجام شده است.

بر اساس گزارش‌ها، رهبر کره شمالی پس از انجام بازرسی‌های مربوطه، از نتایج آزمایش این موشک کوتاه‌برد بالستیک ابراز خرسندی کرده و بر لزوم ادامه تقویت نیروی هسته‌ای این کشور تاکید کرده است.

به گزارش ایرنا، ژاپن و کره جنوبی اعلام کردند که کره شمالی بامداد چهارشنبه یک موشک به سمت شرق شبه‌جزیره کره شلیک کرده است.

وزارت دفاع ژاپن گفت که به نظر می‌رسد که این پرتابه یک موشک بالستیک بوده است.

گارد ساحلی ژاپن نیز اعلام کرد که این موشک در دریا سقوط کرده است. این گارد افزود که ۳۰ دقیقه پس از اولین پرتاب، کره شمالی یک موشک بالستیک دیگر نیز شلیک کرد که آن نیز به دریا افتاد.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از ارتش کره جنوبی گزارش داد که این موشک به سمت سواحل شرقی شبه‌جزیره کره پرتاب شد.

کره شمالی پس از بیش از دو ماه، پنجشنبه گذشته چند موشک بالستیک کوتاه برد شلیک کرد.

شلیک موشک‌های بالستیک در حالی است که کره شمالی برای اولین بار در روز ۱۳ سپتامبر (۲۳ شهریور) تصاویری از سانتریفیوژهایی را که برای بمب‌های هسته‌ای خود سوخت تولید می‌کنند، نشان داد.

در این تصاویر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از تاسیسات غنی سازی اورانیوم بازدید کرد و تولید مواد با درجه تسلیحاتی بیشتر برای تقویت زرادخانه را خواستار شد.

رویترز به نقل از تحلیلگران نوشت: عکس‌های تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم کره شمالی ممکن است یک مکان اعلام نشده برای ساخت بمب‌های هسته‌ای را در خارج از پایتخت این کشور نشان دهد.

تصاویر منتشر شده کیم را نشان می‌دهند که بین ردیف‌های طولانی سانتریفیوژهای فلزی، راه می‌رود اما در این گزارش به محل تاسیسات اشاره‌ای نشده است. ناظران و تحلیلگران حوزه کره شمالی گفتند که این سایت که به نام کانگسون شناخته می‌شود، مشکوک به یک کارخانه مخفی غنی سازی اورانیوم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha