۳۱ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۱۱
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85601243
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نیروهای مسلح همدان توان رزمی خود را به نمایش گذاشتند

همدان-ایرنا- رژه نیروهای مسلح در همدان روز شنبه همزمان با هفته دفاع مقدس با حضور نماینده ولی فقیه در استان و معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان و جمعی از مسوولان و اقشار مختلف مردم آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رژه نیروهای مسلح همدان امسال در محل نمایشگاه بین‌المللی همدان برگزار و در ابتدا مسوولان حاضر به تمثال شهدای دفاع مقدس در کنار جایگاه ادای احترام کردند.

یگان های نظامی و انتظامی حاضر در این مراسم پس از نواختن مارش نظامی از مقابل جایگاه رژه رفتند و توانمندی و آمادگی دفاعی خود را به نمایش گذاشتند.

در این مراسم ضمن نمایش انواع ادوات نظامی سنگین و نیمه سنگین، نیروهای لشکر ۳۲ سید الشهدا، تیپ ۳۱۶ زرهی، نیروی انتظامی، پایگاه سوم شکاری شهید محمد نوژه و دیگر یگان های نظامی پیاده از مقابل جایگاه رژه رفتند در عین حال ادوات نظامی سنگین و نیمه سنگین در این آیین به نمایش گذاشته شد.

نیروهای مسلح همدان توان رزمی خود را به نمایش گذاشتند

اجرای بیش از ۳۲۷ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیش از ۳۲۷ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس با شعار "در راه فتح قله‌ایم" پیش بینی شده است.

سردار مهدی ظفری با اشاره به برنامه های شاخص اجرایی در هفته دفاع مقدس گفت: اجرای طرح رفیق شهیدم در راستای انس کودکان با فرهنگ کتابخوانی، توزیع سه هزار جلد کتاب با موضوع شهید در مناطق محروم، رونمایی از ۲۰ جلد کتاب صوتی و نوشتاری، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم، اعزام کاروان راهیان پیشرفت، همایش راویان دفاع مقدس، تجلیل از بازاریان خوش نام دفاع مقدس در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه امسال برنامه‌های هفته دفاع مقدس با رویدادهای مهمی مانند هفته وحدت، طوفان الاقصی و وعده صادق هم‌زمان شده است، افزود: در این دوره از بزرگداشت هفته دفاع مقدس، نقش زنان در دفاع مقدس به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته و ۵۰ درصد از شرکت‌کنندگان مراسم تجلیل از ایثارگران، زنان خواهند بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان اظهار کرد: تقارن هفته وحدت با هفته دفاع مقدس را به فال نیک گرفته و برنامه‌ها در سطح مساجد و محلات سراسر استان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، عناوین روزشمار هفته دفاع مقدس در سال ۱۴۰۳ با شعار محوری« در راه فتح قله ایم» به شرح ذیل اعلام شد:

شنبه ۳۱ /شهریور/۱۴۰۳ با عنوان روز؛ پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، وحدت ملی، معنویت

محورفعالیت ها: تجلیل از پیشکسوتان افتخارآفرین دفاع مقدس و مقاومت، تبیین نقش ایمان، همبستگی و وحدت ملی آحاد جامعه در دفاع مقدس

یکشنبه ۱/مهرماه/۱۴۰۳ با عنوان روز؛ جوانان، علم و دانش پژوهشی

محور فعالیت ها: حضور دانش آموزان، دانشجویان و طلاب در عرصه علم و دانش، تبیین نقش علم و فناوری در تقویت اقتدار ملی

دوشنبه ۲/ مهرماه ۱۴۰۳ با عنوان روز؛ زنان، خانواده، سلامت

محور فعالیت ها:بزرگداشت سلامت- تبیین نقش زنان و خانواده در دفاع مقدس

سه شنبه ۳/مهرماه/ ۱۴۰۳ با عنوان روز؛شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخرآفرینی

محور فعالیت ها:روز ایثار و تجلیل از خانواده های معزز شهدا و جانبازان و ایثارگران- دیدار از جانبازان و ایثارگران

چهارشنبه ۴/مهرماه/ ۱۴۰۳ با عنوان روز؛ دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف و سربازان

محور فعالیت ها: اهمیت به آموزش عمومی و پدافند غیرعامل، پرداختن به پشتیبانی و حمایت مردم و اصناف از جبهه ها در دوران دفاع مقدس، پاسداشت سربازان

پنج شنبه ۵/مهرماه/ ۱۴۰۳ با عنوان روز؛ولایتمداری، بصیرت، دشمن شناسی و استکبارستیزی

محور فعالیت ها: تبیین نقش ولایت و رهبری در دفاع مقدس و حماسه شکست حصر آبادان- تبیین بصیرت جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی- عطرافشانی مزار شهدا

جمعه ۶/مهرماه/ ۱۴۰۳ با عنوان روز؛نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران، روحانیت، عشایر، روستائیان و پیشمرگان کرد مسلمان

گفتنی است ۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده و از ۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه ادامه دارد و در این مدت برنامه های متعددی از قبیل رژه نیروهای مسلح، برنامه های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و هنری با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت استان همدان همزمان با سراسر برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha