۳۱ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۳۱
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85235537
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رژه نیروهای مسلح در همدان همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس برگزار شد

همدان-ایرنا- رژه نیروهای مسلح در همدان روز جمعه همزمان با آغاز هفته گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه و جمعی از دیگر مسوولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رژه نیروهای مسلح همدان در میدان آرامگاه باباطاهر برگزار شد.

این مراسم با ادای احترام مسوولان حاضر به تمثال شهدای دفاع مقدس در کنار جایگاه آغاز شد.

یگان های نظامی و انتظامی حاضر در این مراسم پس از نواختن مارش نظامی از مقابل جایگاه رژه رفتند و توانمندی و آمادگی دفاعی خود را به نمایش گذاشتند.

در این مراسم ضمن نمایش انواع ادوات نظامی سنگین و نیمه سنگین، نیروهای لشکر ۳۲ سید الشهدا، تیپ ۳۱۶ زرهی، نیروی انتظامی، پایگاه سوم شکاری شهید محمد نوژه و دیگر یگان های نظامی پیاده از مقابل جایگاه رژه رفتند در عین حال ادوات نظامی سنگین و نیمه سنگین در این آیین به نمایش گذاشته شد.

برگزاری بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان همدان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان در حاشیه این مراسم گفت: برگزاری بیش از ۳۰۰ عنوان و ۲ هزار و ۷۰۰ برنامه در سطح استان همدان در هفته دفاع مقدس در استان همدان پیش بینی شده است.

سردار "مهدی ظفری" شعار هفته دفاع مقدس امسال را «ما متحدیم» اعلام و اظهار کرد: تقارن هفته وحدت با هفته دفاع مقدس را به فال نیک گرفته و برنامه‌ها در سطح مساجد و محلات سراسر استان برگزار خواهند شد.

وی اضافه کرد: با اشاره به اینکه امسال دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان برگزار می‌شود هفته دفاع مقدس از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس از ۲۹ شهریور با تجلیل از پیشکسوتان افتخار آفرین دفاع مقدس و مقاومت به صورت رسمی آغاز شد.

سردار ظفری افزود: روز (پنجشنبه) ۳۰ شهریور گرامیداشت مقام شهدا، روز (جمعه) ۳۱ شهریور که آغاز رسمی هفته دفاع است و رژه سراسری اجرا می شود و همچنین سرکشی از خانواده این عزیزان با همکاری همه دستگاه‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی با برشماری عناوین روزهای هفته دفاع مقدس ادامه داد: روز یکم مهرماه روز «ولایت مداری، جوانان، علم و دانش پژوهی»، دوم مهرماه روز «زنان، خانواده و سلامت»، روز سوم مهرماه روز «شهیدان، جانبازان، آزادگان، صداقت و قهرآفرینی»، روز چهارم مهرماه روز «دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف»، روز پنجم مهرماه روز «وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی و استکبار ستیزی»، ششم مهرماه روز «نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران، روحانیت عشایر و روستاییان»، هفتم مهرماه روز «فرماندهان، عزتمداران و حماسه آفرینان» نامگذاری شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: رونمایی از پنج جلد کتاب مرتبط با حوزه دفاع مقدس، برگزاری مسابقات ورزشی، خوشنویسی، تئاتر خیابانی، پویش نذر خون به نیابت از حاج حسین همدانی و توزیع بیش از ۱۵ هزار کمک مومنانه از جمله این برنامه‌های اجراییی در این هفته است.

به گزارش ایرنا، از ۳۱ شهریور تا ششم مهر ماه به هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha