۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۶
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85314042
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پنج شکارچی متخلف در زنجان دستگیر شدند

۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۶
کد خبر: 85314042
پنج شکارچی متخلف در زنجان دستگیر شدند

زنجان - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: پنج شکارچی حیوانات در مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع انگوران ماهنشان و فیله خاصه زنجان دستگیر و تحویل مقامات قضائی شدند.

اسماعیل قلی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ماهنشان با گشت و کنترل شبانه‌روزی مناطق تحت حفاظت به منظور جلوگیری از شکار و صید حیوانات، سه نفر متخلف را به جرم شکار کبک و خرگوش با اسلحه ته‌پُر در داخل پناهگاه حیات وحش انگوران دستگیر کردند.

وی اضافه کرد: از این متخلفان ادوات شکار شامل یک قبضه اسلحه ته‌پر تک لول و ۳۰ تیر گلوله ساچمه زنی کشف و برای رسیدگی به مراجع قضایی شهرستان ماهنشان تحویل شد.

این مسوول ادامه داد: همچنین محیطبانان در بخش کوهستانی شکار ممنوع فیله خاصه زنجان ۲ متخلف را به جرم شکار غیر مجاز کبک دستگیر کردند و از آنها یک سلاح شکاری غیر مجاز، هفت فشنگ و لاشه یک قطعه کبک را کشف کردند.

وی با بیان اینکه بیشترین شکار حیوانات در فصول پاییز و زمستان انجام می شود، اظهار داشت: در این فصول فعالیت های کشاورزی چندان فعال نیست و به همین دلیل اغلب فعالان این بخش به کار صید و شکار می پردازند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان خاطر نشان کرد: طی هفت ماهه امسال ۷۴۷ قطعه انواع ماهیان رودخانه ای صید شده از متخلفان استان کشف شد و همچنین با تعدادی از شکارکنندگان غیر مجاز پرندگان " به ویژه کبک " به تعداد ۴۸ قطعه برخورد قانونی صورت گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha