روند برق‌رسانی به روستاهای ارژن فارس شتاب گرفته است

شیراز- ایرنا - رییس اداره برق بخش ارژن شیراز با بیان اینکه این بخش از  ۱۴ هزار مشترک و نزدیک به ۶۰۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط بهره می‌برد، گفت: در حال حاضر قراردادهای نیرورسانی و بهسازی در ۱۶ روستای این منطقه منعقد و پروژه‌های برق‌رسانی یا اصلاح شبکه در حال اجراست.

سید حامد یزدگردی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر برق‌رسانی به متقاضیانی که در محدوده خدمات شهری ساکن هستند و یا مناطقی که مشمول اجرای طرح هادی روستایی می‌شوند در اولویت قرار گرفته و کل بودجه برای به سرانجام رساندن پروژه‌ها در این بخش هم از بودجه‌های داخلی شرکت تأمین می‌شود.

روند برق‌رسانی به روستاهای ارژن فارس شتاب گرفته است

رییس اداره برق بخش ارژن ادامه داد: اکثر روستاهای منطقه ارژن جزو روستاهای کم برخوردار و محروم محسوب می‌شوند؛ در حال حاضر در بحث نیرورسانی (برق رسانی )حدود ۱۱ روستای ارژن مورد توجه قرار گرفته‌اند و ۲ قرارداد هم برای پنج روستا در بحث بهسازی منعقد شده است.

وی در خصوص اعتبارات تعریف شده در قراردادها و اقدامات در دست اجرا گفت: در حال حاضر یک قراردارد نیرورسانی با اعتبار ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان منعقد شده و پیمانکار این پروژه هم کار خود را آغاز کرده، همچنین امور مربوط به مناقصات و استعلامات یک قرارداد نیرورسانی دیگر هم با اعتبار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در حال انجام است.

یزدگردی اضافه کرد: در بحث بهسازی روستایی در منطقه ارژن هم یک قرارداد به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان منعقد شده و پیشبرد یک قرارداد اصلاح شبکه نیز با اعتبار ۵۰۰میلیون‌تومان در دستورکار است؛ این قراردادها به عنوان قراردادهای در دست اجرا محسوب می‌شوند که در مراحل مختلف شروع به کار و یا مرحله گرفتن استعلامات مورد نیاز هستند.

رییس اداره برق بخش ارژن با بیان اینکه این اداره یکی از ادارات تابعه شهرستان شیراز و از گسترده‌ترین ادارات زیر مجموعه شرکت توزیع برق این کلانشهر محسوب می‌شود، افزود: ارژن از ۱۴ هزار مشترک و نزدیک به ۶۰۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط بهره می‌برد.

او که معتقد است امسال نسبت به سال گذشته بودجه‌های قابل توجهی در حوزه برق ارژن جذب شد، گفت: در مدت یاد شده هم پیک‌ تابستانی را پشت سر گذاشتیم؛ این در حالی بود که مصرف برق کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش پنج درصدی همراه بود؛ با این حال در بحث مدیریت مصرف مشترکان خانگی ، کشاورزان ، باغداران و صنعتگران منطقه همکاری خوبی با اداره برق داشتند و توانستیم به اهداف مدیریت مصرف برسیم.

بخش ارژن یکی از بخش‌های شهرستان شیراز است که میان شیراز و کازرون قرار دارد. این منطقه در کنار ارتفاعات جنوبی زاگرس قرار دارد و ارتفاع آن در حدود ۲هزار و ۵۰ متر از سطح دریا، و ارتفاع خود روستا به علت قرار گرفتن در ارتفاعات زاگرس و فراز و نشیب‌های آن به ترتیب از ۲هزار و ۶۰ متر تا ۲هزار و ۲۴۰ اوج می‌گیرد.

بنابر سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت بخش ارژن شهرستان شیراز در سال ۱۳۹۵ برابر با ۲۳ هزار و ۴۶۱ نفر بوده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha