۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۰۶
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85601357
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروژه تکمیل باند دوم جاده مبارکه- شهر مجلسی- بروجن در حال اجراست

اصفهان- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: پروژه تکمیل باند دوم جاده مبارکه- شهر مجلسی- بروجن به طول ۲۸.۵ کیلومتر در حال اجراست که بهره‌برداری از آن تاثیر بسزایی در بهبود وضعیت راه‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز در این منطقه دارد.  

به گزارش ایرنا، جاده «مبارکه- شهر مجلسی- بروجن» یکی از پرترافیک‌ترین و سنگین‌ترین راه‌های اصلی بین استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری و اتصال به استان‌های جنوبی کشور است به همین دلیل اجرای باند دوم به‌منظور ارتقای سطح کیفی و حذف نقاط حادثه‌خیز و تصادفات رخ‌به‌رخ در دستور اداره‌ کل راه و شهرسازی اصفهان قرار گرفت.

طول کلی این محور در حوزه راه‌های استان اصفهان ۴۱ کیلومتر است که حدود ۱۲ کیلومتر از آن در سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسید؛ قطعه سوم این محور به طول ۲۲ کیلومتر مسیر مستقیم و ۶.۵ کیلومتر راه‌های جانبی و دسترسی در دست اجراست.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی روز پنجشنبه به نقل از علیرضا قاری قرآن افزود: پروژه تکمیل باند دوم جاده مبارکه- شهر مجلسی- بروجن دارای ۵۲ ابنیه فنی (کوچکتر از هشت متر دهانه) و ۲ ابنیه فنی (بزرگتر و مساوی هشت متر) است.

وی با بیان اینکه ۶ قرارداد با پیمانکاران در حوزه راهسازی و ارتقا راه‌های استان اصفهان با بیش از یک‌هزار و ۸۵ میلیارد ریال اعتبار در حال اجراست، اظهار کرد: این قراردادها در قالب ۵۱.۲ کیلومتر راه در حال تکمیل است.

قاری قرآن ادامه داد: تکمیل باند دوم کمربندی کمشچه - برخوار به طول ۱.۲ کیلومتر، تکمیل تقاطع غیر همسطح شهرک الکترونیک خمینی‌شهر و تکمیل عملیات عمرانی تقاطع محور خوانسارک با کمربندی پیربکران فلاورجان به طول سه کیلومتر نیز در حال اجراست.

وی به دیگر قراردادهای تکمیل عملیات راهسازی در استان اصفهان اشاره و بیان کرد: این قراردادها شامل تکمیل کنارگذر خوانسار و کمربندی وانشان به طول هشت کیلومتر و کمربندی جنوب غرب اصفهان در فلاورجان به طول ۴.۵ کیلومتر است.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان با ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع وسعت با ۹ استان همجوار است و کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور محسوب می‌شود.

۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در اصفهان وجود دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی این استان، اصفهان بعنوان چهارراه ترانزیتی، رُتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha