وزیر فرهنگ: موسیقی، سفیر بی‌ترجمان زیبایی و نیکخواهی است

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به‌مناسبت برگزاری هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، از هنر موسیقی به عنوان سفیر بی‌ترجمان زیبایی و نیک‌خواهی یاد کرد.  

به گزارش ایرنا، «سیدعباس صالحی» امروز (پنجشنبه) در پیامی به هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان اظهار داشت: فرهنگ و هنر ایران اسلامی، دیرپاترین و روشن‌ترین سند هویتی مردم سربلندی است که در زیست اجتماعی خود، همواره به ارزش‌گرایی و حفظ و تثبیت هنجارها و فضیلت‌های مشترک انسانی در فراز و فرود فراوان تاریخی همت گماشته‌اند. این فضیلت‌خواهی و ارزش‌مداری، دست در دست سایر مولفه‌های معنوی و مرام تمایزبخش این مردم، همان جوهره و بطنی است که می‌توان نشانه‌های نزدیک آن را در تمامی گونه‌های هنر این سرزمین، به‌ویژه در ساحت رسای موسیقی ــ این سفیر بی‌ترجمان زیبایی و نیکخواهی ــ به‌روشنی سراغ گرفت.

وی افزود: از این منظر، شایسته است که در کنار فراهم آوردن شرایطی برای بروز حداکثری خلاقیت‌ها و توانمندی‌های اجرایی هنرمندان این عرصه، بتوان آن عمق زوال‌ناپذیر هویت‌بخش را در نگرش جوانان و متن تصانیف و ساخته‌های هنری حاضران در صحن جشنواره‌های جاری موسیقی، به نظاره ایستاد.

به نوشته وزیر فرهنگ، «هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان» می‌تواند و باید که به کمال شایسته خود از این دقایق بایسته، سرشار و برخوردار باشد.

صالحی گفت: امید مضاعف است که سیاست‌گذاری و چیدمان اجرایی این نوبت از جشنوارۀ مزبور، چنان بنا گذاشته شده باشد تا بتوان در جای جای آن، فرصت بزرگ توزیع استعدادهای پیدا و پنهان جوان سراسر کشور را به چشم و گوش، دید و شنید تا همگان، امکان جلوه جوانان ما را، که به‌حق اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین سرمایه فردای این کشورند، به فراخور ملی‌بودن گستره آن بیابند و ادامه این اهتمام را نیز در تعیین راهبری و تمشیت تجربه‌مند برگزاری‌اش گواهی دهند.

وی افزود: اینجانب فرصت برگزاری این رویداد فراگیر را در مسیر رشد و اعتلای منشِ هنری جوانان ایران گرامی، مغتنم دانسته و توفیق تمامی دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان راه‌آشنای جشنواره و همچنین صاحب‌نظران و هنرمندان حاضر در صحن این رخداد را از درگاه لایزال الهی خواستارم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha