۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع زمین‌ کشاورزی تصرفی در شرق استان سمنان آزادسازی شد

شاهرود - ایرنا - ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع از زمین‌های زراعی و باغی شهرستان‌های میامی و دامغان در شرق استان سمنان رفع تصرف و آزادسازی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی میامی روز پنجشنبه از عملیات تخریب و آزادسازی بناهای غیرمجاز احداث شده در زمین‌های کشاورزی این شهرستان خبر داد.

محمد حسینی در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار کرد: سه هزار و ۷۰۰ مترمربع از زمین‌های زراعی و باغی تصرفی با تغییر کاربری غیرمجاز به حکم قضایی تخریب شد و به چرخه تولید بازگشت.

وی تصریح کرد: این عملیات در راستای جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین‌های زراعی و باغی اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی میامی ادامه داد: اگر بهره‌برداران، مالکان یا متصرفان زمین‌های زراعی و باغی که به‌صورت غیرمجاز و بدون گرفتن مجوز از کمیسیون مربوطه به تغییر کاربری اقدام کنند، علاوه بر تخریب بنا به پرداخت جزای نقدی و در صورت تکرار جرم به مجازات حبس محکوم می‌شوند.

وی به بهره‌برداران توصیه کرد که به منظور جلوگیری از هر گونه محکومیت قضایی و تحمیل هزینه‌های ناشی از تخریب بنا از هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی خودداری کنند و در صورت نیاز به ساخت‌ و ساز با مراجعه به اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و از طریق مراجع مربوطه روال قانونی را طی کنند.

این مقام مسئول اظهار کرد: شهروندان هرگونه ساخت‌ و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی را به سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ سازمان امور اراضی کشور گزارش دهند.

آزادسازی ۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع از زمین‌های کشاورزی دامغان

مدیر جهاد کشاورزی دامغان نیز از رفع تصرف ۲ هزار و ۸۰۰ متر از زمین‌های زراعی و باغی در این شهرستان خبر داد.

علی‌اصغر امامیون اظهار کرد: سه بنا غیرمجاز و یک سکو به مساحت ۱۲۵ مترمربع در راستای اجرای قانون تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در منطقه چشمه علی و آستانه شهرستان دامغان تخریب شد.

وی افزود: این عملیات با حضور نماینده و عوامل نیروی انتظامی شهرستان و عوامل یگان حفاظت و همکاران امور اراضی انجام شد.

به گزارش ایرنا، استان سمنان با بیش از ۵۳ هزار بهره‌بردار، سالانه در مجموع بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی شامل زراعی، باغی، دام و طیور و آبزیان تولید می‌کند که بخش عمده‌ای از این تولیدات مازاد بر نیاز مردم استان سمنان است.

از کل گستره بخش کشاورزی استان سمنان ۸۷ هزار هکتار بخش زراعی، ۷۰ هزار هکتار باغ و ۴۰ هزار هکتار آیش است.

تولیدات بخش زراعی استان سمنان سالانه ۹۲۰ هزار تن و میزان محصولات باغی سالانه ۴۸۰ هزار تن است و سالانه بیش از ۲۹۰ هزار تن نیز انواع محصولات دامی در استان سمنان تولید می‌شود.

بیش از ۵۰ درصد از گستره استان سمنان به میزان پنج و ۲ دهم میلیون هکتار نواحی بیابانی است و ۳۵۰ هزار هکتار را جنگل و سه و هشت دهم میلیون هکتار را مرتع شامل می شود.

از ۹ و هفت دهم میلیون هکتار گستره استان سمنان ۱۹۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha