زنگ کلاس " امید زندگی" در بزرگترین بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور نواخته شد

مشهد- ایرنا- زنگ شروع سال تحصیلی در کلاس درس "امید زندگی" امروز پنجشنبه با حضور نماینده مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی و مسوولان ناحیه ۶ اداره آموزش و پرورش این استان در بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر به عنوان بزرگترین بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور به صدا درآمد.

به گزارش ایرنا، مدیر بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر روز پنجشنبه در این آیین گفت: با توجه به تفاهم نامه‌ای که میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت در سال های اخیر منعقد شد و با هماهنگی‌های صورت گرفته با ریاست دانشگاه و مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، در این مرکز درمانی کلاس درس ویژه کودکان آماده، تجهیز و به بهره‌برداری رسید.

دکتر محمدرضا کشت‌مندی افزود: آموزش و تعلیم کودکانی که به علت بیماری در بیمارستان بستری هستند بسیار مهم است و هرگز نبایستی کم انگاری شود لذا با این اقدام می‌توان کمک بسزایی در ایجاد امید و انگیزه و روحیه کودکان دانش‌آموز که در این مرکز درمانی بستری هستند ایجاد کرد تا بتوانند پس از بهبودی به کلاس درس و مدرسه بازگردند.

وی با بیان این که این مدرسه از سال ١٣٩٧ شروع به فعالیت کرد و در ایام کرونا فعالیت آن متوقف شد ادامه داد: سال تحصیلی گذشته با همکاری اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و حضور معلم در کلاس درس، دبستان امید دوباره به فعالیت خود ادامه داد و امروز نقطه عطفی در فعالیت این مدرسه با حضور نمایندگان اداره کل آموزش و پرورش رقم خورد.

مدیر بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر با اشاره به نوع فعالیت معلمان این مدرسه گفت: معلمان در این طرح به ۲ شکل کار می‌کنند. یکی تدریس بالای تخت دانش‌آموزانی که قادر به بلند شدن از روی تخت نیستند و در روش دیگر تمام دانش آموزان بیمار در پایه‌های مختلف مقطع ابتدایی در یک اتاق مشابه کلاس مدرسه جمع می‌شوند و معلم برای آنها تدریس می‌کند.

کشت مندی افزود: با هماهنگی ایجاد شده معلم‌های پرتلاش، متعهد و دلسوز خانواده آموزش و پرورش حداقل سه روز در هفته در این مرکز به امور آموزشی کودکان دانش آموز بیمار می‌پردازند و با توجه به قول‌های مساعد و نویدبخش نماینده مدیرکل آموزش و پرورش مقرر شد ساعت‌های آموزشی به کودکان بیمار، جزو کلاس‌های درس محسوب شود و غیبت غیرموجه برای دانش‌آموز در زمان بیماری لحاظ نشود.

وی ادامه داد: سه گروه داوطلب "سفیران لبخند"، "لبخند کودک" و "کودکان فرشته‌اند" از گروه‌های پرتلاش این مرکز برای نشاندن لبخند بر لبان کودکان بیمار هستند که با ارائه برنامه‌ها و طرح‌های سازنده و هماهنگی‌های مستمر ثمربخش با واحد روابط عمومی در این مرکز فعالیت دارند.

بیمارستان ٢٥٠ تختخوابی فوق تخصصی اطفال اکبر از مراکز درمانی تخصصی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که سال ۱۳۹۶ توسط جمعی از شهروندان نیکوکار و همراهی با خانواده نیکوکار "علیزاده" در فضایی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع به بهره‌برداری رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha