۲۶ هزار میلیارد ریال برای تجهیز مراکز فنی و حرفه‌ای مصوب شد

بجنورد - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در سال‌های اخیر مورد توجه بوده و در این زمینه ۲۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است. 

امیر میمنت آبادی روز پنجشنبه در حاشیه آیین تجلیل از برترین های مهارتی خراسان شمالی به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان اعتبار مربوط به مصوبه های سفرهای استانی رییس جمهور شهید و نیز قانون بودجه است.

وی افزود: امید است با تخصیص کامل و به موقع این اعتبارات، گام بزرگ و موثر برای تجهیز مراکز و کارگاه های آموزش فنی و حرفه ای برداشته شده و توانمندی کمی و کیفی آموزش های مهارتی رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه حمایت از آموزشگاه های آزاد آموزش مهارتی نیز مورد توجه دولت است گفت: امسال ۱۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه آموزشگاه‌های آزاد کشور مصوب شد و برای سال آتی نیز پیشنهاد ما تامین ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در این زمینه است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: اکنون ۳۴ هزار آموزشگاه مهارت فنی و حرفه ای در کشور ثبت شده و ۲۴ هزار آموزشگاه فعال است.

میمنت آبادی خاطرنشان کرد: شمار کارگاه های آموزش مهارتی در کشور ۶ هزار مرکز است و سازمان آموزش فنی و حرفه ای در ۶۰۰ مرکز آموزشی رسالت مهارت آموزی به جوانان را انجام می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha