هشت دانشگاه در حوزه آموزش‌های «استانداردسازی» خراسان رضوی فعال هستند

مشهد-ایرنا- مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت: دفاتر «استانداردسازی» در هشت دانشگاه این استان فعال شده و آموزش‌های مرتبط با حوزه استاندارد به جامعه هدف توسط این مجموعه‌ها ارائه می‌شود.

به گزارش ایرنا، سید محمد سجادی عطار روز پنجشنبه در کارگروه ترویج و فرهنگ سازی استاندارد خراسان رضوی افزود: در حال حاضر شرکت های فعال در حوزه آموزش استاندارد و متولیان این حوزه در کنار دانشگاه های یاد شده فعالیت آموزشی در استان را برعهده دارند و دوره های آموزشی با تدریس اعضای هیات علمی دانشگاه ها و یا از میان ۲۰۰ کارشناس رسمی استاندارد برگزار می شود.

وی بیان کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ مدیر کنترل کیفیت واحدهای تولیدی و خدماتی استان خراسان رضوی ملزم به گذراندن ۱۶ ساعت دوره آموزشی هستند و از طرفی مدیران واحدهای تولیدی و سایر دست اندرکاران نیازمند به آموزش مخاطبان دوره های آموزشی استانداردسازی هستند.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی اظهار کرد: استاندارد سازی حوزه گسترده‌ای دارد که نیاز است مسوولان این حوزه و تولید کنندگان و توزیع کنندگان کالا و خدمات با وظایف، مسئولیت ها و تکالیف قانونی خود آشنا شوند و از طرف دیگر مصرف کنندگان نیز به حقوق خود در قبال هزینه‌های صرف شده اشراف داشته باشند.

وی افزود: باید اطلاع رسانی در حوزه استاندارد به گونه ای باشد که اگر تخلفی در بعد استانداردسازی روی داد، متخلفان بهانه نداشته باشند که به طور مثال از ضوابط اطلاع نداشتم.

سجادی عطار گفت: آموزش چارچوب های استاندارد در برخی حوزه ها مانند ایمنی کالا و خدمات فنی و همچنین تغذیه و سلامت به جامعه هدف و عموم مردم اهمیت دوچندانی دارد.

هزار و ۶ قلم کالا و خدمات در کشور مشمول استاندارد اجباری است و اکنون هزار و ۹۵۳ واحد تولیدی و خدماتی در خراسان رضوی پروانه استاندارد دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha