۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۴۴
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85601610
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون در مناطق حفاظت شده بوشهر اجرایی شد

بوشهر_ایرنا_ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: طرح واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در مناطق حفاظت شده این استان اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرحمن مرادزاده روز پنجشنبه در نشست بررسی وضعیت عملیات واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در مناطق حفاظت شده اظهار کرد: در این راستا برنامه‌های آموزشی و همچنین عملیات لایروبی و ضد عفونی در زیستگاه‌های حیات وحش استان اجرایی شده است.

وی بیان کرد: مرحله نخست واکسیناسیون دام علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک تا پایان تیر ماه توسط دامپزشکی استان بوشهر با اولویت مناطق حساس محیط زیست انجام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: بر اساس آمار اداره کل دامپزشکی استان بوشهر تا پایان این مرحله از واکسیناسیون، پوشش کامل دام‌های روستایی صورت گرفته و تا ۴۰ درصد از دام عشایری نیز واکسینه شدند.

مرادزاده ادامه داد: مرحله دوم عملیات واکسیناسیون دام‌ها در مناطق حساس عشایری و روستایی در ماه‌های آبان و آذر انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اضافه کرد: در سال جاری همانند سال گذشته کانون بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان گزارش نشده ولی با این وجود برنامه‌های پیشگیرانه با جدیت دنبال می‌شود.

بیشتر بدانید

زمان آغاز عملیات اجرایی طرح «دام شهر» استان بوشهر اعلام شد

آغاز عملیات اجرایی ۵ طرح دام و طیور در" دیلم" بوشهر

وی با اشاره به وضعیت بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک مشترک میان حیات وحش و جمعیت دام‌های اهلی گفت: به علت جابه‌جایی و عبور حیات وحش در زیستگاه‌ها و تردد آنها، امکان انتقال و شیوع این بیماری در مناطق مختلف وجود دارد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر نیز گفت: تاکنون چهار کانون تب برفکی در استان شناسایی شده که در این راستا اقدام‌های لازم انجام شده است.

نعمت الله رنجبر افزود: طرح واکسیناسیون دام علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک تا پایان تیر ماه انجام شده و مرحله دوم آن از آبان ماه آغاز می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha