عزیزی‌پور: اسکواش برای کسب سهمیه المپیک برنامه خوبی دارد/ جوانگرایی اولویت اصلی ما است

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون اسکواش با اشاره به تلاش این رشته برای کسب سهمیه المپیک گفت: برای رقابت با تیم‌های قدرتمند دنیا، اسکواش باید بودجه کافی داشته باشد و امیدوارم با حضور وزیر جدید این حمایت از ما صورت گیرد.

امیر عزیزی‌پور، رئیس فدراسیون اسکواش در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به برگزاری مسابقات ایران جونیور، گفت: با توجه به برنامه ریزی که باید برای حضور در المپیک داشته باشیم توجه ویژه تری به رده های سنی خواهیم داشت و در همین راستا چهار بازیکن برتر مسابقات ایران جونیور در رده سنی زیر 19 سال به اردو انتخابی تیم ملی دعوت شدند.

وی تاکید کرد: باید بپذیریم آینده اسکواش متعلق به آنها است. خوشبختانه توجه ویژه ما به رده های سنی باعث شد تا مسابقات ایران جونیور با حضور ۲۶۰ ورزشکار در تهران برگزار شود.

رییس فدراسیون اسکواش، افزود: با توجه به تاکید وزیر ورزش درباره تدوین برنامه‌های ۸ تا ۱۰ ساله و نظر سرمربی کادرفنی درباره رشد ورزشکاران کمتر از ۱۹ سال، فرصتی به وجود آمده تا این بازیکنان در انتخابی حضور داشته باشند و فاصله‌شان را با بقیه کم کنند. با توجه به حضور در المپیک باید پشتوانه‌سازی داشته باشیم و این جزو اهداف عالی فدراسیون است.

وی با بیان این که در گذشته با جوانگرایی در بخش بانوان نتیجه مثبت این کار را دیده است، گفت: ما چند وقت قبل چنین تصمیمی را در بخش بانوان گرفتیم و نتیجه آن بسیار مثبت بود. بی تردید هیچ رشته ایی از اعتماد به بازیکنان جوان ضرر نکرده است.

عزیزی‌پور درباره بودجه فدراسیون اسکواش با توجه به اینکه این رشته باید برای کسب سهمیه المپیک تلاش کند، اظهار داشت: با توجه به اینکه باید در آسیا و جهان با تیم‌های قدرتمند برای کسب سهمیه المپیک رقابت کنیم باید بودجه فدراسیون اسکواش هم با توجه به این اهداف افزایش داشته باشد. وزیر ورزش نگاه برنامه‌محوری دارند و قرار است با ارائه یک برنامه جهت افزایش بودجه فدراسیون تلاش کنیم.

رئیس فدراسیون اسکواش درباره برگزاری مسابقات بین‌المللی هم یادآور شد: با مکاتبه با فدراسیون جهانی به دنبال رفع مشکل برگزاری مسابقات بین‌المللی هستیم اما تا حل شدن این مشکل بیکار ننشسته‌ایم و نظام‌نامه حمایت از ورزشکاران را برای ملی‌پوشان جهت کسب سهمیه المپیک تدوین کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه اسکواش بازان کشورمان برای نخستین بار در اردو تیم ملی حقوق دریافت خواهند کرد، گفت: ملی پوشان ما در زمان حضور در اردو های تیم ملی حقوق دریافت خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha