۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۳۹
کد خبر: 85601790
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

ارتقا سواد رسانه ای و آگاهی دانش آموزان نسبت به فضای مجازی ضرورت است

آستارا _ ایرنا _ فرماندار شهرستان آستارا گفت : اگر سواد رسانه‌ای در بین دانش آموزان ارتقا یابد و نسبت به فضای مجازی و مسائل آن آگاهی یابند از بسیاری ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها پیشگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمد رضا شهاب زاده روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان مرزی بندر آستارا عنوان کرد : علت برخی از مشکلات فرهنگی و اجتماعی که در جامعه دچار آن می شویم ناشی از بی توجهی به ارتقای سواد رسانه ای و نحوه استفاده درست از فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه در این ارتباط اقداماتی که صورت گرفته را ناکافی ذکر کرد و گفت: باید برای برگزاری دوره‌های سواد رسانه‌ای همه همت کنند.

فرماندار آستارا با تاکید بر اینکه فضای مجازی محل نفوذ بیگانگان است، گفت: حضور دانش‌آموزان و نسل جدید در فضای مجازی باید با راهنمایی و آموزش موضوعات و مسائل مرتبط با این فضا باشد تا آنها از خطرات موجود در فضای مجازی آگاه شوند.

شهاب زاده با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش در جامعه، اظهار کرد: افزایش کیفیت آموزشی و توجه ویژه به مسائل دینی، انقلابی و اجتماعی در آموزش و پرورش بسیار مهم است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن با قدرت تمام دانش آموزان ما را هدف قرار داده است، افزود: دشمنان ایران اسلامی سعی دارند دانش آموزان و جوانان کشور را از مساجد، فضاهای فرهنگی و دفاع مقدس دور کنند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان آستارا بر ضرورت استفاده از ظرفیت اتحادیه انجمن‌های اسلامی و همچنین بسیج دانش‌آموزی تاکید کرد و گفت: امروز دشمن همه توانش را برای رسیدن به اهداف خود از طریق مدارس و دانش آموزان به کار گرفته از این رو حساسیت و هوشیاری مدیران و معلمان در این رابطه یک اولویت لازم و ضروری است. وی ادامه داد: تقارن سال‌تحصیلی جدید با هفته دفاع مقدس حامل پیام‌های مهمی برای دانش‌آموزان و آموزگاران است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

شهاب زاده ضمن تبریک فرا رسیدن سال‌تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس، افزود: شهدا در راه ایران قوی حرکت کردند و ما نیز باید ادامه دهنده راه آنها باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha