قائم مقام دانشگاه محقق اردبیلی: آماده استقبال از دانشجویان هستیم

اردبیل-ایرنا - قائم مقام و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به تشکیل ستاد استقبال از دانشجویان در آستانه سال تحصیلی گفت: تمهیدات لازم برای آغاز سال تحصیلی و استقبال از دانشجویان قدیمی و جدید اتخاذ شده است.

دکتر جبرائیل رزمجو روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح تمهیدات اتخاذ شده برای آغاز سال تحصیلی اظهار کرد: دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان دانشگاه مادر استان آماده پذیرش دانشجویان است و همکاران ما در معاونت‌های مختلف در تلاش هستند تا دانشگاه را برای پذیرش دانشجویان آماده کنند.

وی اضافه کرد: در این رابطه ستاد استقبال از دانشجویان با مسئولیت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تشکیل شده است که در این زمینه برنامه‌های متنوعی برای استقبال از دانشجویان پیش بینی شده است و این برنامه‌ها عمدتا توسط خود دانشجویان برگزار می‌شود.

قائم مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی خاطرنشان کرد: برنامه‌های تحصیلی دانشجویان قدیم از اول مهر آغاز می‌شود که در این زمینه دانشگاه تمهیدات لازم اتخاذ کرده است. برای دانشجویان جدید هم احتمالا اعلام نتایج کنکور حدود ۲ هفته طول می‌کشد که ستاد استقبال دانشگاه برنامه ریزی لازم را در این زمینه هم کرده است.

به گفته رزمجو ثبت نام دانشجویان اینترنتی خواهد بود و دانشجویان بعد از حضور در دانشگاه برای تکمیل ثبت نام، اسناد معتبر خود را ارائه خواهند کرد.

وی یادآورشد: علاوه بر مراسم استقبال و جشن ورود دانشجویان در ورودی دانشگاه و دانشکده‌های دانشگاه، کتابچه‌ای بین دانشجویان توزیع می‌شود و دانشجویان از طریق آن با امکانات و خدمات دانشگاه آشنا می‌شوند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به ظرفیت‌های این دانشگاه گفت: ۱۰ دانشکده در این دانشگاه فعال است که از این تعداد هفت دانشکده در سایت اصلی دانشگاه و سه دانشکده هم در شهرهای نمین، مغان و مشگین‌شهر مستقر هستند.

وی ادامه داد: دانشگاه محقق اردبیلی حدود ۴۱۹ نفر عضو هیات عملی دارد که از این تعداد ۱۴۶ نفر استاد تمام، ۱۵۹ نفر دانشیار و ۱۰۸ استادیار و ۶ مربی هستند.

قائم مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه۵۱ گروه آموزشی در این دانشگاه فعال است، اضافه کرد: در حال حاضر ۶۸ رشته تحصیلی در مقطع دکتری، ۱۶۶ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۷۵ رشته در مقطع کارشناسی و سه رشته در مقطع کاردانی در این دانشگاه دایر است که رشته‌های مقطع کاردانی در شهرهای مشگین شهر و مغان فعال هستند.

جذب دانشجو در ۳۲ رشته بر اساس سوابق تحصیلی

دکتر رزمجو با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴ هزار ۵۰۰ دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند، گفت: دانشگاه محقق اردبیلی در ۳۲ رشته در مقطع کارشناسی بر اساس سوابق تحصیلی و بدون آزمون اقدام به جذب دانشجو می‌کند.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان تحصیل در دانشگاه با مطالعه دفترچه راهنما از شرایط تحصیل در رشته‌های بدون آزمون مطلع می‌شوند، گفت: در هر رشته بین ۲۰ تا ۲۵ نفر دانشجو جذب می‌شود که کلاس‌های این دانشجویان با سایر دانشجویان یکسان است و در واقع از نظر کیفیت تحصیل و ارزش مدرک هیچ تفاوتی بین آنها وجود ندارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی یادآورشد: دانشجویانی که بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش شده باشند، برای ادامه تحصیل در دوره‌های تکمیلی کنکورهای ویژه‌ای را طی می‌کنند.

دانشگاه محقق اردبیلی تبدیل به یک دانشگاه بین المللی شده است

قائم مقام دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه در خصوص جذب دانشجویان خارجی در این دانشگاه اظهار کرد: از سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ جذب دانشجویان خارجی در این دانشگاه آغاز شده است و در حال حاضر یک هزار و ۴۵۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه محقق عملا به یک دانشگاه بین المللی تبدیل شده است، گفت: طبق اعلام شورای عالی انقلاب فرهنگی سقف پذیرش دانشجویان خارجی این دانشگاه یک هزار و ۵۰۰ دانشجو است و بر این اساس امسال صرفا ۷۰ دانشجوی خارجی در مقطع دکترا پذیرش خواهند شد.

رزمجو یادآورشد: دانشگاه این دانشجویان را براساس سوابق تحصیلی پذیرش می کند و بر اساس سال ورودی و نوع رشته شهریه پرداخت می‌کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه آموزش در دانشگاه به زبان فارسی ارائه می‌شود، گفت: در ترمهای اول تحصیلی برای این دانشجویان دوره‌های کلاس فارسی برگزار می شود و بعد از آن به تحصیل خود را به زبان فارسی ادامه می‌دهند.

وی همچنین در خصوص وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه گفت: ظرفیت خوابگاه‌های مجردی دانشگاه سه هزار و ۵۰۰ نفر است که از این میزان۲ هزار و ۱۰۰ نفر به خانم‌ها و ۱۴۰۰ نفر به آقایان اختصاص می‌یابد.

رزمجو با بیان اینکه اغلب خوابگاه‌های دانشگاه در سایت اصلی دانشگاه مستقر است، افزود: علاوه بر این ۲۸ واحد خوابگاه متاهلی خیرساز در این دانشگاه راه اندازی شده است که دانشجویان متاهل در آنها اسکان دارند.

قائم مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به سیاست دولت برای تامین خوابگاه‌های متاهلی گفت: ۶۰ خوابگاه متاهلی و ۳۳ اتاق در حال احداث است که دانشجویان دغدغه اسکان نداشته باشند.

وی در پایان گفت: یک خوابگاه ۵۰۰ نفری هم در حال احداث است که شهریور ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید و با بهره برداری از این واحدها دغدغه‌ای از این بابت نخواهیم داشت و تراکم اتاق‌های دانشجویی تعدیل خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha