فرمانده جنوب‌شرق نزاجا: قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی با هیچ دوره‌ای قابل قیاس نیست 

کرمان - ایرنا - فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نزاجا و ارشد نظامی آجا در جنوب‌شرق کشور مستقر در کرمان گفت: افتخار داریم امروز با قدرت اعلام کنیم که بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران با هیچ دوره‌ای قابل قیاس نیست و این از بزرگ‌ترین دستاوردهای دفاع مقدس است.

به گزارش ایرنا، سرتیپ امیر غلامعلیان در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه کرمان با اشاره به ویژگی های بسیار زیاد دفاع مقدس گفت: یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران اتکا به ظرفیت های درون کشور است.

وی ادامه داد: این اتکا با گذشت ۳۶ سال از زمان جنگ تحمیلی در نیروهای مسلح کشور نهادینه شده و حتی شرایط تحریم ۱۰۰ درصدی کشور در حوزه نظامی و از ابتدای انقلاب تاثیری در توان نظامی ما نداشته است.

این فرمانده ارتش اظهار داشت: قدرت موشکی ایران در عملیات وعده صادق گوشه کوچکی از توانمندی جمهوری اسلامی فقط در حد اخطار به رژیم صهیونیستی انجام شد که از برکات دفاع مقدس بود لذا ما تجربه جنگ هشت ساله را رها نکردیم و آن را به کار گرفتیم.

سرتیپ غلامعلیان عنوان کرد: امروز در صورتی که محدودیتی وجود نداشته باشد قادر هستیم تمامی تجهیزات نظامی خود را صادرات کنیم و با تولید داخلی، هیچ نیازی در خرید تانک و ادوات پیشرفته نظامی نداریم.

وی افزود: در بالگرد و عملیات بالگردی بسیار محدودیت داشتیم اما امروز با حرکت در ارتش جمهوری اسلامی و ارتقای توان بالگردی قادر به انجام عملیات در شب هستیم.

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب‌شرق ارتش بیان کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی امروز در آب های دوردست بین المللی و حیاط خلوت دشمن اظهار قدرت می کند و کسی توان نگاه چپ به آنان را ندارد که این دستاوردها از برکات دفاع مقدس بود.

وی اضافه کرد: تمام تجهیزات ما در ساخت موشک، نقطه زن، دور زن و با قابلیت انهدام ۱۰۰ درصدی هستند و کسی در کسب این قدرت ها به ما کمک نکرد؛ این دستاوردها از عمل به تدابیر نورانی رهبر معظم انقلاب در اتکا به ظرفیت های درونی، حرکت در مسیر فناوری و اتکا به نسل جوان محقق و بسیار شایسته در نیروهای مسلح نهادینه شده است.

سرتیپ غلامعلیان تصریح کرد: زمانی با قدرت پهپادی بیگانه بودیم اما امروز جزو پنج قدرت برتر دنیا در رزم پهپادی و عملیات هستیم؛ در حوزه پدافندی هرگونه سامانه متخاصم را شناسایی، رهگیری و منهدم می کنیم.

وی ادامه داد: اگر دشمن نفوذی پیدا کند، رخوت و سستی در نیروهای مسلح ما ببیند به آن ورود می کند ، اگر می بینید دشمن امروز درمانده شده فقط به خاطر علم و قدرت ارتش، سپاه و سایر نیروها است.

این فرمانده نظامی یادآور شد: امروزه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به برکت برخورداری از رهنمودهای مقام معظم رهبری در اوج اقتدار و آمادگی قرار گرفته است.

دفاع مقدس نقطه عطف انقلاب اسلامی است

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه دفاع مقدس نقطه عطف انقلاب اسلامی است گفت: هیچ وقت صحبت از دفاع مقدس کهنه نخواهد شد زیرا سرتاسر آن مملو از افتخارآفرینی و از خود گذشتگی در راه دفاع از این مرز و بوم است.

سرتیپ غلامعلیان با بیان اینکه با درس گرفتن از دفاع مقدس، اکنون این مرحله از بازدارندگی و اقتدار در کشور را شاهد هستیم عنوان کرد: دفاع مقدس شباهت بی نظیر با انقلاب اسلامی دارد.

وی افزود: رمز موفقیت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رهبری و وجود بی بدیل امام خمینی(ره) به عنوان یک ویژگی منحصر به فرد انقلاب ما بود که ایشان به عنوان فرمانده نیروهای مسلح نیروها را به صحنه راهبردی و عملیاتی هدایت می کردند، امروز نیز رهبر معظم انقلاب به عنوان یک فرمانده بی نظیر در کشور هستند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب‌شرق ارتش افزود: دومین ویژگی و شباهت دفاع مقدس و انقلاب این بود که انقلاب ما با دست خالی به نتیجه رسید و رژیم تا بن دندان مسلح شاهنشاهی را از کشور دور کرد و کسی در این زمینه به مردم ما کمک نکرد، جنگ هشت ساله نیز همینگونه بود ما در مقابل ارتش تا بن دندان مسلح عراق با ائتلاف هم پیمانانش به پیروزی رسیدیم.

وی ادامه داد: ما با عراق می جنگیدیم اما از ۲۸ کشور دنیا اسیر داشتیم و این نشان دهنده شکل گیری ائتلاف جهانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

سرتیپ غلامعلیان خاطرنشان کرد: عراق در دوران پیش از انقلاب نیز اختلافات مرزی و منطقه ای با ما داشت و شرایط را زمانی برای حمله به کشور ما مناسب دید که احساس کرد کشور آماده نیست و این حمله گسترده در سال ۵۹ و از سمت مرزهای جنوبی و غربی کشور علیه سرحدات مرزی ما انجام شد.

وی با اشاره به اهداف عراق از حمله به ایران گفت: نخستین هدف حاکمیت بر اروند رود به عنوان رودخانه مرزی بود در حالی که پذیرش ایران بر اروند رود در قرارداد سال ۱۹۷۵ ذکر شده اما عراق می خواست آن را نادیده بگیرد که نیروهای مسلح ما اجازه ندادند به این هدف خود برسد.

این مقام نظامی با اشاره به دفاع از حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در عملیات والفجر هشت ابراز داشت: حتی بندر حیاتی فاو را در سال ۶۴ تصرف کردیم و سال ۶۵ در عملیات‌ کربلای پنج تا نزدیکی خاک بصره عراق رسیدیم چ؛ عراق به هیچ وجه در رسیدن به هدف نخست خود یعنی حاکمیت اروندرود موفق نبود.

وی اضافه کرد: هدف دوم عراق از جنگ هشت ساله تصرف خوزستان و مناطق غربی کشور همچون کردستان بود.

وی گفت: عراق با وجود پیروزی های بسیار کوتاه مدت در این هدف خود نیز ناکام ماند زیرا نیروهای مسلح ما در عملیات بیت المقدس آنان را از خرمشهر بیرون راندند، حتی آبادان را نتوانستند تصرف کنند و فقط یک محاصره کوتاه مدت شکل گرفت.

وی ادامه داد: در آن زمان رزمندگان ما در عملیات ثامن الائمه با حکم تاریخی امام خمینی(ره) این محاصره را در هم شکستند لذا عراق در اشغال خوزستان و حتی در غرب کشور و تصرف شهرهای غربی ناموفق بودند.

سرتیپ غلامعلیان گفت: باید افتخار کنیم تنها نیروهای مسلح دنیا هستیم که باوجود تحمیل یک جنگ یک طرفه و هشت ساله، وجبی از خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران به اشغال درنیامده است.

وی عنوان کرد: اما می بینیم قبل از انقلاب اسلامی بدون درگیری و با انجام معاهداتی بخشی از خاک کشور ما را جدا کردند.

این مقام نظامی تاکید کرد: تنها مقطع تاریخ که با وجود تمامی فشارهای اقتصادی، سیاسی و نظامی ایستادگی انجام شد و وجبی از خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران جدا نشد، دوران دفاع مقدس بود.

وی افزود: سومین هدف عراق سقوط نظام جمهوری اسلامی بود که تجربه و مقاومت جنگ، هشت ساله و دلاور مردی نیروهای مسلح ما باعث شد، همان افرادی صدام را اغفال می کردند، وی را محاکمه و اعدام کردند.

وی ادامه داد: اما نظام جمهوری اسلامی در نهایت اقتدار و امنیت در نقشه جغرافیایی دنیا به حیات سیاسی خود ادامه می دهد.

سرتیپ غلامعلیان گفت: رشادت و پایمردی نیروهای مسلح، شجاعت، ایثار و از خودگذشتگی ارتش، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، بسیج و نیروهای مردمی سبب شد که هیچ تغییری در مرزهای پهنه جغرافیای ایران به وجود نیاید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha