۳۱ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۳۳
کد خبرنگار: 5546
کد خبر: 85602171
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واحدهای تولیدی گلستان نگران قطعی گاز در زمستان هستند

گرگان- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با تاکید بر اینکه دولت به داد تولیدکنندگان برسد، گفت: از هم‌اکنون نگران قطعی گاز واحدهای تولیدی گلستان در فصل زمستان هستیم.

امیر یوسفی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: واحدهای تولیدی به دلیل موانع و مشکلات موجود در حفظ نیروها و ایجاد اشتغال دچار چالش شدند، در ۶ ماه اخیر، بخش خصوصی با مشکلات زیادی مواجه شد که درخواست ما از دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها کمک به فعالان این بخش است.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی بدون حمایت دستگاه‌های اجرایی به تعطیلی کشیده می‌شوند، تصریح کرد: نباید تنها به فکر ایجاد سرمایه‌گذاری جدید باشیم بلکه حفظ وضع موجود هم از اهمیت بالایی برخوردار است تا با رفع موانع، اشتغال موجود تثبیت شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با تاکید بر اینکه نگاه دولت چهاردهم حمایت از بخش خصوصی با تمام توان است، افزود: دستگاه‌های اجرایی به داد بخش خصوصی برسند تا ضمن حفظ اشتغال موجود، سرمایه‌گذاری‌های جدید نیز رونق بگیرد.

یوسفی با بیان اینکه قطعی و نوسان برق به بسیاری از واحدهای تولیدی ضرر وارد کرد، تصریح کرد: برخی دستگاه‌ها و تجهیزات موجود در واحدهای تولیدی به نوسان و قطعی برق حساس هستند که قطعی‌های مکرر برق موجب آسیب به این دستگاه‌ها و تحمیل ضرر و زیان به تولیدکننده شده که باید برای جبران آن تدبیری اتخاذ شود.

وی تامین زیرساخت‌های آب، برق، گاز و مخابرات را یکی از وظایف دولت برشمرد و تاکید کرد: چه کسی پاسخگوی هزینه‌ها و خسارت‌های تحمیل‌شده به بخش تولید است؟

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان تاکید کرد: نیروهایی که در واحدهای تولیدی مشغول به کار شدند متخصص و آموزش‌دیده هستند و اگر شرایط واحدهای تولیدی مطلوب نباشد تامین و نگهداری نیروهای واحدهای تولیدی دچار مشکل می‌شود.

یوسفی با تاکید بر اینکه دولت اجازه ندهد چراغ‌های روشن واحدهای تولیدی خاموش شود، افزود: لازمه تداوم و روشنایی همیشگی چراغ واحدهای تولیدی، برداشتن موانع از پیش پای آنان است.

وی با اشاره به قانون رفع موانع تولید و ستاد تسهیل اظهار کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بهترین مسیر برای کمک به فعالان بخش خصوصی است تا با برداشتن موانع، امکان ادامه فعالیت خود را داشته باشند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان افزود: در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، بسیاری از مشکلات فعالان بخش خصوصی در خصوص تامین اجتماعی، اداره امور مالیاتی و اداره برق و بانک‌ها داشتند مطرح و اقدامات لازم برای رفع موانع از پیش پای تولیدکنندگان انجام می‌شود.

یوسفی گفت: ۱۰ کمیسیون‌ در اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان وجود دارد و هدف ما رفع موانع و مشکلات فعالان بخش خصوصی است.

وی از فعالان بخش خصوصی خواست در صورت بروز هر گونه مشکل و مانع به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان مراجعه کنند تا براساس ظرفیت‌های موجود برای حل مشکلات آنها اقدام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha