شناسایی ۶۲ گلوگاه ترافیکی برای کنترل ترافیک در پایتخت

تهران بزرگ- ایرنا- معاون عملیات راهور تهران بزرگ تمهیدات ترافیکی ویژه بازگشایی مراکز آموزشی را تشریح کرد و گفت: ۶۲ گلوگاه ترافیکی برای کنترل بهتر ترافیک در مهرماه در پایتخت شناسایی شده است.

به گزارش ایرنا از شهرداری تهران، سرهنگ احسان مومنی روز جمعه درباره تمهیدات ترافیکی اول مهر و بازگشایی مراکز آموزشی اظهار کرد: با توجه به اینکه با آغاز مهرماه و بازگشایی مدارس حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز و هزاران معلم به همراه دانشجویان و اساتید در سطح شهر تردد می‌کنند، علاوه بر اینکه سفرهای بین شهری کاهش می‌یابد، زندگی مردم در شهر تهران نیز بار ترافیکی را تشدید می‌کند.

وی ادامه داد: طبق برآوردی که در سال گذشته انجام شده در هفته اول مهر ماه حدود ۳۲ درصد طول صف ترافیک نسبت به هفته آخر شهریور ماه افزایش پیدا می‌کند. بنابراین جلسات متعددی امسال برگزار شده و با همکاری سازمان‌های متولی بحث ترافیک شهر تهران برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

مومنی افزود: در این راستا ۶۲ محل گلوگاهی سال گذشته در محورهای بزرگراهی دارای ترافیک شناسایی شده تا همکاران در آن نقاط مستقر شوند. این اتفاق به طور یقین در روان‌سازی ترافیک اثرگذار خواهد بود. همچنین محله‌های دارای تجمع مسافران در پایانه‌های اتوبوسرانی شناسایی شده است.

شناسایی ۶۲ گلوگاه ترافیکی برای کنترل ترافیک در پایتخت

شناسایی پنج پایانه تاکسیرانی در تهران

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه این اقدام برای تاکسیرانی نیز پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: پنج پایانه‌ تاکسیرانی با بیشترین ازدحام مسافر در پایتخت شناسایی شده است تا از این طریق بتوانیم سرویس‌دهی بیشتر و بهتری را انجام دهیم.

وی گفت: همچنین برای اینکه کنترل بار ترافیک صبحگاهی کمتر شود و دانش‌آموزان سریع‌تر به مدارس خود برسند از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح تردد ناوگان باری در شهر تهران شامل وانت‌ها، کامیون‌ها و کامیونت‌ها ممنوع خواهد بود.

مومنی با بیان اینکه همه فعالیت‌های عمرانی تا ۱۵ مهرماه در سطح معابر ممنوع اعلام شده است، تصریح کرد: با این کار می‌توان کل سطح محورها را برای تردد وسایل نقلیه اختصاص داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha