۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۳۳
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85602247
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گردشگری دزفول در راستای فرهنگ این شهرستان توسعه یابد

دزفول- ایرنا - امام جمعه دزفول بر ضرورت توسعه گردشگری تاکید کرد و گفت: این حوزه باید در راستای فرهنگ این شهرستان توسعه یابد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مسعود بهرام‌پور در خطبه‌های این هفته نمازجمعه دزفول در حسینیه ثارالله
روز گردشگری را گرامیداشت و گفت: گردشگری یک صنعت مهم در توسعه اقتصادی دنیا محسوب می‌شود که بایدبیش از آنکه به اقتصاد آن توجه شود به مقوله فرهنگی آن پرداخته شود.
امام جمعه دزفول بر ضرورت توسعه گردشگری تاکید کرد و گفت: فرهنگ اسلامی باید با گردشگری نهادینه شود که برای تحقق این امر باید زیرساخت‌های لازم فراهم شوند.
حجت الاسلام بهرام‌پور اظهارکرد: وزیر گردشگری از این صنعت به عنوان یک فرصت ارزشمند یاد کرده که باید لحاظ شدن زیرساخت‌های لازم برای آن مشخص شود.
وی ادامه داد: دزفول یک شهر هدف گردشگری است که اگر زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری در این شهرستان فراهم نشود و فقط به اقتصاد آن توجه شود هدفگذاری غلطی صورت گرفته و نتیجه آن ولنگاری فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی و ترویج طاغوت است.
خطیب جمعه دزفول با تاکید بر اینکه موافق گردشگری هستیم توضیح داد: لازمه توسعه گردشگری، وضع قوانین صحیح، بازدارنده و آرمان‌گرایانه است.

گردشگری دزفول در راستای فرهنگ این شهرستان توسعه یابد
وی تاکید کرد: اماکن گردشگری باید دارای چارچوب دینی باشند و افرادی هدفمند در این حوزه تربیت شوند این در حالی است که اماکن گردشگری دزفول نه تنها زیرساخت‌های لازم را ندارند بلکه باعث کاهش خدمات آب و برق و آسیب شده است.
حجت الاسلام بهرام‌پور افزود: مردم بومی به علت ورود گردشگران از مناطق گردشگری دزفول محروم شده‌اند لذا باید زیرساخت و قوانینی برای کنترل گردشگران در دزفول وضع شود.
امام جمعه دزفول گفت: در حال حاضر نیروی انتظامی کافی برای کنترل شهرستان دزفول وجود ندارد در حالی که در نوروز حدود ۱۰ میلیون گردشگر به این شهرستان سرازیر می‌شود که کنترل آنها بسیار دشوار است.
وی خاطرنشان کرد: به جای اینکه فرهنگ اصیل مردم دزفول به گردشگران تزریق شود، فرهنگ نامناسب با ورود بی‌ضابطه گردشگران به یادگار می‌ماند.


وی تاکید کرد: مساجد دزفول امکانات لازم از جمله امام جماعت، سیستم گرمایشی و سرمایشی، فرش و سرویس بهداشتی مناسب برای جذب گردشگران ندارند تا بتوانند آنها را مجذوب کنند.
خطیب جمعه دزفول بیان کرد: افرادی که در حوزه توسعه گردشگری فعالیت می‌کنند باید برنامه داشته باشند و با وضع قوانین صحیح اجازه ندهند مردم آسیب ببینند.
حجت الاسلام بهرام‌پور برضرورت جلوگیری از خسران توسعه گردشگری بی‌برنامه تاکید و خاطرنشان کرد: البته توسعه گردشگری موجب توسعه اقتصاد و اشتغال شهرستان می‌شود ولی باید باتدبیر و برنامه همراه باشد و با ایجاد زیرساخت‌های حاکمیتی این صنعت را تقویت کرد.
وی در فراز دیگری از خطبه‌های امروز به انتشار یک کلیپ عروسی در فضای مجازی دزفول اشاره کرد و گفت: انتشار این کلیپ‌ها هویت شهرستان را به غلط معرفی می‌کند که باید جلوی انتشار چنین مواردی توسط نیروی انتظامی، اصناف، فرمانداری و شهروندان گرفته شود.
وی اظهارکرد: پیاده‌روهای دزفول به کافه و رستوران تبدیل شده و چهره شهر را مخدوش کرده است البته فرماندار در نامه‌ای به شهردار دزفول خواستار پیگیری موضوع شده است که باید پیگیری شود.
امام جمعه دزفول گفت: مانور جت اسکی ها در جنوب رودخانه دز و ایجاد صداهای ناهنجار موجب سلب آسایش گردشگران شده است که باید موردتوجه مسوولان قرار گیرد.

امام جمعه دزفول در فراز دیگری از خطبه‌های امروز دزفول هفته دفاع مقدس را گرامیداشت و گفت: این هفته یادآور بزرگترین اتفاقی است که بعد از انقلاب به وقوع پیوست و توانست جامعه را بیش از پیش یکپارچه و خداجو کند.
وی افزود: دفاع مقدس همه ملت را به صحنه آورد و هرچه داریم از برکت دفاع مقدس است.
حجت الاسلام بهرام‌پور خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی راه کشور را تغییر و دفاع مقدس آن را تثبیت کرد.

خطیب جمعه دزفول دفاع مقدس را دفاع از کیان و تفکر اسلامی دانست و روز وقف را نیز گرامیداشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha