۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۲۱:۳۵
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85602466
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آسفالت معابر مهرشهر بیرجند به پایان رسید 

۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۲۱:۳۵
کد خبر: 85602466
آسفالت معابر مهرشهر بیرجند به پایان رسید 

بیرجند - ایرنا - شهردار بیرجند گفت: از سال ۹۳ تاکنون ۴۰۰ هزار مترمربع آسفالت معابر مهرشهر با هزینه کرد ۸۰۰ میلیارد ریال انجام شد و این کار به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی بهترین شامگاه جمعه در جشن بزرگ پایان آسفالت معابر مهرشهر ضمن تبریک آغاز هفته وحدت و ولادت با سعادت حضرت رسول اکرم(ص) و ولادت امام جعفر صادق(ع)، اظهار کرد: برای این حجم از عملیات حدود ۵۰ هزار تن آسفالت ریخته شد که ۳۱ هزار تن مربوط به سال ۹۳ تا ۹۹ و ۱۹ هزار تن مربوط به این دوره بوده است.

وی با بیان اینکه چهار هزار متر طولی جوبه در مهرشهر با اعتبار ۳۷ میلیارد ریال احداث شده است، افزود: مجموع آسفالت انجام شده در سطح شهر در دوره ششم مدیریت شهری یعنی سه ساله اخیر ۹۲۰ هزار متر مربع با مجموع اعتبار هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال بوده است.

شهردار بیرجند اضافه کرد: مجموع آسفالت انجام شده در دوره پنجم مدیریت شهری(در طول چهار سال) معادل ۸۵۰ هزار متر مربع بود.

بهترین یادآور شد: ۱۱ سال پیش ۳۰۰ هکتار زمین در قالب سایت مسکن مهرشهر به شهر بیرجند الحاق شد که هم اکنون جمعیتی حدود ۵۰ هزار نفر دارد.

وی افزود: بنا بر قانون الحاق هر نوع زمین به شهرداری ارزش سهم دارد لذا الحاق ۳۰۰ هکتار زمین نیاز به خدمات حمل و نقل، جمع آوری پسماند، ایجاد فضای سبز و سایر خدمات شهری داشت در حالیکه حتی یک ریال اعتبار در اختیار شهرداری قرار نگرفته بود بنابراین توقعات به حق مردم در طول ۱۱ سال محقق نشد.

شهردار بیرجند یادآور شد: بعد از پایان محدودیت‌های کرونا مراجعات مردمی زیادی به منظور درخواست آسفالت معابر این منطقه داشتیم چرا که مردم‌ خونگرم، بردبار و صبور مهرشهر در زمستان با معابر گلی و در فصول دیگر با گردو خاک فراوان مواجه بودند.

وی با بیان اینکه آسفالت یکی از خدمات گران و پراهمیت شهری است و هر تن قیر ۲۰۰ میلیون ریال هزینه دارد، گفت: مدیریت شهری بر اساس اولویت نسبت به آسفالت معابر اقدام کرد.

آسفالت معابر مهرشهر بیرجند به پایان رسید 


بهترین، مساحت شهر بیرجند را سه هزار و ۷۰۰ هکتار اعلام و بیان کرد: این شهر هشت میلیون متر مربع معابر شهری اصلی و فرعی دارد که آسفالت سازی و ترمیم تمام معابر در دستور کار قرار دارد.

شهردار بیرجند ادامه داد: ابتدا آسفالت راه‌های و معابر اصلی شهر در اولویت اجرا قرار دارد و سپس وارد فاز عملیاتی آسفالت و یا ترمیم آسفالت معابر فرعی خواهیم شد.

وی یادآور شد: در دولت سیزدهم سه هزار و ۵۰۰ تن قیر به شهرداری اختصاص یافت که در تاریخ شهر بیرجند بی سابقه بوده است و اکنون استخرهای قیر لبریز است و علاوه بر آن ۱۵ کامیون قیر وجود دارد که جایی برای خالی کردن آن نداریم.

بهترین تاکید کرد: انتظار داریم معتمدان محل، مسئولان و نمایندگان مجلس تلاش کنند اعتبار مورد نیاز مهرشهر را پیگیری و اخذ کنند تا خدمات مطلوبی در اختیار مردم این منطقه قرار بگیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha