۳۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۲۷
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85602806
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

از ترس حملات حزب الله؛

حریم هوایی شمال فلسطین بسته شد

۳۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۲۷
کد خبر: 85602806
حریم هوایی شمال فلسطین بسته شد

تهران- ایرنا- حریم هوایی مناطقی از شمال فلسطین اشغالی از ترس حملات حزب الله بسته اعلام شد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری «شهاب» رسانه های رژیم صهیونیستی از بسته شدن حریم هوایی مناطقی از شمال فلسطین از شهر «الخضیره» در جنوب حیفا تا مرزهای لبنان خبر می دهند.

این رسانه، دلیل بسته شدن آسمان این منطقه را اوضاع متشنج و احتمال حملات تلافی جویانه حزب الله لبنان اعلام کرده اند.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه به منطقه ضاحیه در جنوب بیروت حمله کرد و یک ساختمان را هدف قرار داد که منجر به شهادت 19 نفر از جمله شهادت ابراهیم عقیل از فرماندهان جهادی حزب الله لبنان و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر شد.

رژیم صهیونیستی طی عملیات تروریستی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در لبنان، با منفجر کردن هزاران دستگاه پیجر، بی‌سیم و سیستم‌های ارتباطی، دست‌کم ۳۷ شهروند لبنانی را شهید و بیش از چهار هزار نفر دیگر را زخمی کرد.

بسیاری از کشورهای جهان و نهادهای بین‌المللی انفجارهای اخیر در لبنان را محکوم و بر لزوم کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کرده‌اند.

دبیرکل حزب الله لبنان روز پنجشنبه در سخنانی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با عملیات تروریستی اخیر خود در لبنان، همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشت و تاوان سختی خواهد پرداخت.

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد نیز گفت که بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر این رژیم، سفر برنامه‌ریزی‌شده خود به آمریکا را کوتاه و یا لغو خواهد کرد.

«دنی دنن» در گفت‌ وگو با خبرنگاران در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک اعلام کرد که این سفر به تاخیر افتاده و تحولات داخلی در رژیم صهیونیستی ممکن است برنامه سفر نتانیاهو را تحت تأثیر قرار دهد.

نتانیاهو قرار بود روز سه‌شنبه برای حضور و سخنرانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک برود.

وی گفت: ما باید این سفر را به تعویق بیندازیم و تحولات اسرائیل را دنبال کنیم.

دنن همچنین احتمال لغو کامل سفر نتانیاهو در هفته آینده را مطرح کرد و افزود: ما بزودی از این موضوع که او می‌آید یا نه، آگاه خواهیم شد.

پیش تر روزنامه عبری زبان اسرائیل الیوم اعلام کرده بود که نتانیاهو سفر هفته آینده خود به نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد را به سبب تشدید تنش در مرزهای شمالی کوتاه خواهد کرد و سفر او یک روزه خواهد بود.

درگیری‌ها بین رژیم صهیونیستی و مقاومت اسلامی لبنان طی روزهای گذشته شدت گرفته است و نیروهای مقاومت لبنان روز جمعه با صدها موشک شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha