۱۱۰ سری جهیزیه به زوج های عشایر جنوب کرمان اهدا شد+ فیلم

جیرفت- ایرنا- آیین ازدواج ۱۱۰ زوج جوان عشایر شهرستان های مختلف جنوب کرمان در جیرفت برگزار شد و جهیزیه این زوج‌ها با کمک مجمع ملی خیرین ازدواج جوانان و اداره عشایر اهدا شد. 

به گزارش ایرنا رییس مجمع ملی خیرین ازدواج جوانان شامگاه شنبه پس از آیین ازدواج این زوج ها در جمع اهالی رسانه گفت: ۱۱۰جهیزیه که شامل ۱۲ قلم می‌شود با اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیارد ریاد امروز اهدا شد.

حجت الاسلام حمید جلالی ادامه داد: جهیزیه ۵۵۰ زوج جوان دیگر در جنوب کرمان را به مرور تهیه می‌شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای تامین جهیزیه ۳۱۳ زوج در کشور، بیان کرد: این مجمع ۱۲ نوع خدمت ازدواج دارد که از دفتر عقد تا ماه عسل را شامل می‌شود.

حجت‌الاسلام جلیلی یادآور شد: پیگیر هستیم مکانی در کرمان در نظر بگیریم تا زوجین برای ماه عسل علاوه بر مشهد مقدس، گرگان، بابلسر و کیش بتوانند به این منطقه نیز سفر کنند.

وی با اشاره به مشوق ها در حوزه جوانی جمعیت بیان کرد: اگر زوجین تا یک سال بچه دار شوند یک هدیه از سوی مجمع ملی خیرین ازدواج دریافت می کنند؛ نگرش ما ملی است و برای همه قومیت ها و مذاهب و از شمال تا جنوب کشور فعالیت می کنیم.

رییس مجمع ملی خیرین ازدواج با بیان اینکه ۱۰ هزار خدمات گوناگون حوزه ازدواج در سال‌ گذشته ارائه شد، گفت: حدود ۲هزار و ۸۴۴ مورد از این خدمات در حوزه تامین جهیزیه بود؛ در نیمه اول سال بیش از این میزان خدمت ارائه دادیم و امسال می توانیم سه برابر سال قبل به زوجین خدمات بدهیم.

وی افزود: برای پنجمین بار در جنوب کرمان خدمات رسانی می‌کنیم اما اولین بار است در حوزه عشایر در کشور خدمات ارائه می شود.

حجت الاسلام جلیلی تصریح کرد: مجمع ملی خیرین ازدواج شناخته شده نیست و خلا اداره ورزش و جوانان به عنوان متولی کار و شناساندن مجمع احساس می‌شود.

۱۱۰ سری جهیزیه به زوج های عشایر جنوب کرمان اهدا شد+ فیلم
مدیرکل امور عشایری جنوب کرمان هم در این نشست گفت: نقش مهم جامعه عشایری در چرخه غذایی کشور را نمی‌توان نادیده گرفت و ۳۵ درصد چرخه غذایی کشور توسط عشایر تامین می‌شود.

ناصر احمدیوسفی افزود: در جنوب استان کرمان ۱۷ هزار خانوار عشایری با ۷۰ هزار جمعیت وجود دارد اما در حوزه خدماتی با محرومیت‌هایی مواجه هستند.

وی ادامه داد: مجمع ملی خیرین ازدواج جوانان قول داده است به نیت ۵۵۰ شهید جامعه عشایری استان به مرور جهیزیه برای زوج‌های جوان هشت شهرستان جنوب کرمان تامین و تهیه کند.

احمدیوسفی بیان کرد: امیدواریم دفتر مجمع ملی خیرین ازدواج جوانان جدا از مرکز استان در جنوب کرمان هم راه‌اندازی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha