تقویت گلوگاه‌های مهم حوزه ارتباطات برای افزایش کیفیت اینترنت

تهران - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات با تاکید بر اینکه وزارت ارتباطات قائل به افزایش کیفیت ارتباطات است، گفت: تعدادی از گلوگاه‌های مهم حوزه ارتباطات کشور به‌ویژه در بخش‌های بین استانی شناسایی شده است که تقویت آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

«ستار هاشمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، صبح امروز (یکشنبه، اول مهر) در حاشیه آئین بازگشایی دبیرستان دخترانه فرزانگان در جمع خبرنگاران‌ قرار گرفت و در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره اقداماتی که برای بهبود کیفیت اینترنت در دستور کار قرار دارد، گفت: در بحث‌ ارتباطات ما قائل به افزایش کیفیت هستیم. ما یک تیمی را برای این موضوع تشکیل دادیم که در حال بررسی ابعاد مختلف هستند.

وی تصریح کرد: تعدادی از گلوگاه‌های مهم حوزه ارتباطات کشور به ویژه در بخش‌های بین استانی شناسایی شده که تقویت آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: امیدواریم با تقویت زیرساخت‌ها، مردم احساس کنند که کیفیت ارتباطات بهبود یافته است. این اقدامات به صورت گام‌به‌گام پیش‌می‌رود و از همکارانم درخواست کرده‌ام این مشئله را پیگیری کنند.

هاشمی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاران درباره برنامه مشخص خود برای بهبود تجربه کاربری اینترنت، گفت: درباره این بحث، دو نگاه وجود دارد؛ نخست تقویت نظارت‌هایمان در این زمینه و گام بعدی این است که زیرساخت‌ها را تقویت کنیم. هر دو ضرورتی که مطرح شد را در دوره جدید با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

وی تصریح‌کرد: رئیس جمهور نیز مطالبه‌ای که مردم در حوزه اینترنت دارند را مرتب در جلسات هیات دولت دنبال کرده و بر آن تاکید می‌کند و ما مکلف هستیم که مساله را پیگیری کنیم.

وزیر ارتباطات درباره مساله رفع فیلتر، خاطرنشان کرد: محور بررسی این مساله، شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی است، تاکنون سلسله جلساتی در این زمینه برگزار شده است و امروز نیز در این خصوص جلسه‌ای داریم. پیگیری این موضوع در دستور کار است و اجازه بدهید آن را در فضای کارشناسی دنبال کنیم.

هاشمی درباره ورود رشته ارتباطات و فناوری اطلاعات به مدارس افزود: با آموزش و پرورش در حال تعامل هستیم تا این اتفاق که تکلیف ما به شمار می‌رود، رخ دهد.

وی افزود: در جلسه شورای معاونان وزارتخانه، یکی از موضوعات جدی که بر آن تاکید کردم این بود که به صورت دوره‌ای و مرتب در تعامل با خبرنگاران باشند، نشست‌های رسانه‌ای برگزار کرده و پاسخگو باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha