آغاز سال تحصیلی در شهرستانهای استان‌ تهران با گرامیداشت شهدای دانش‌آموز +فیلم

تهران - ایرنا - سال تحصیلی جدید در شهرستان های استان تهران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و شهدای دانش آموز به ویژه شهید محمد حسین فهمیده آغاز شد.

به گزارش خبرنگاران ایرنا از شهرستانهای استان تهران ، فرمانداران شهرداران بخشداران و فرماندهان سپاه و فراجا ، مسئولان شهری و دبیران و مدیران آموزشگاههای سراسر استان تهران روز یکشنبه اول مهر ماه همراه با دانش آموزان مقاطع مختلف آموزشی سال تحصیلی جدید را با نواختن زنگ مقاومت و مهر آغاز کردند.

بسیاری از زنگ های این مراکز آموزشی توسط فرزندان شهدای دوران دفاع مقدس مدافع حرم امنیت و سلامت نواخته شد و در این مراسم ها بمناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس از دانش آموزان شهید کشور بویژه شهید محمد حسین فهمیده شهید دانش آموز شاخص کشوری یاد شد.
 

چهاردهمین زنگ "دانش‌آموز شهید" همزمان با ایام آغاز سال تحصیلی جدید  در قطعه ۴۰ گلزار شهدا بهشت زهرا(س) برگزار شد.

شهرستان ری

مراسم افتتاحیه دبیرستان دخترانه حکمت نبوی(دوره دوم) با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر تولیت آستان مقدس، حجت الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی امام جمعه و جعفر شربیانی عضو شورای شهر رئیس شورای عالی شهرستان ری و اعضای هیئت امنا و هیئت مدیره مدارس حکمت و همچنین جمعی از مدیران آستان مقدس برگزار شد.

آیین آغاز سال تحصیلی جدید مدارس علمیه استان تهران به میزبانی حوزه علمیه آستان مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام باحضور حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تولیت آستان، حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی امام جمعه شهرری، مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و سایر مسئولین در محل تالار شیخ صدوق «ره» آستان مطهر برگزار شد.

آیین بازگشایی مدارس شهرستان ری با حضور مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و مسئولین شهرستان در مجتمع آموزشی شهید بهشتی شهرری آغاز شد.

دانش آموزان شهرستانهای استان تهران سال تحصیلی را با نام خدا و یاد شهدا آغاز کردند

مدرسه مدرس

آغاز آیین نواختن زنگ بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۳ در دبیرستان ماندگار شهید مدرس با حضور پرویز سروری نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری ،ایمانی مدیریت آموزش  وپرورش ناحیه ۲ شهرستان ری، محمد بشارت فرماندار ویزه شهرستان ری، سرهنگ روح الله قنبری فرمانده سپاه شهرستان ری، رضا شنگی شهردار منطقه۲۰ تهران ، سمایی معاون مدیر کل آموزش شهروندی شهرداری تهران و مدیران آموزش و پرورش و خانواده معظم شهدا.

مسئولین ضمن تبریک آغاز تحصیلی جدید وتقارن آن با ولادت رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع) و آغازه هفته ی دفاع مقدس راز ماندگار شدن نام مدرسه شهید مدرس را بیش از ۱۰۰ شهید دانش آموز و معلم این مدرسه دانستند.

فرماندار ری درجمع دانش آموزان ضمن بزرگداشت شهدای این مدرسه و آغاز هفته دفاع مقدس وآیین شروع بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی در ۱۴۰۴_۱۴۰۳ گفت:  ماندگاری و ادامه فرهنگ ایثار به تلاش های دانش آموزان و رزمندگان دفاع مقدس بود و اکنون وظیفه شما دانش آموزان آینده ساز این مرز وبوم است .

وی افزود: رشد وتوسعه کشور بسته به دانش آموزان امروز است و دیروز جوانان این کشور رفتند واز مرزهای کشور پاسداری کردند وامروزه وظیفه دانش اموزان است که به بالاترین اهداف عالیه کشور درسطح جهانی  دست یابند.

وی درپایان با خطاب به دانش آموزان اظهار داشت: درآغازین دقایق بازگشایی مدارس با یک برنامه ریزی دقیق وبااستفاده از بال علم و بال خوب بودن وتقوا، درجهت اعتلای ایران عزیز اسلامی حرکت نمایید.
 

رئیس شورای شهرستان ری در روستای اسلام آباد نظامی

حضور جعفر شربیانی رئیس شورای شهرستان ری و عضو هیئت رییسه شورای شهر تهران در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان دخترانه سعادت روستای اسلام آباد نظامی

نصب بنرهای پیام تبریک شهردار منطقه ۲۰ در مدارس و مراکز اموزشی
به مناسبت گرامیداشت آغاز سال تحصیلی جدید، بنرهای پیام تبریک شهردار منطقه ۲۰ بر سر در مدارس و مراکز آموزشی نصب شد.

احمد محمدپور رئیس روابط عمومی منطقه گفت: در راستای اجرای طرح استقبال از مهر، بیش از ۲۱۵ بنر پیام تبریک رضا شنگی شهردار منطقه به مناسبت فرا رسیدن بهار دانش و آغاز تحصیلی جدید به دانش آموزان و معلمان، بر سر در مدارس دولتی و غیردولتی و مراکز آموزشی کودکان کار نصب شد.

دانش آموزان شهرستانهای استان تهران سال تحصیلی را با نام خدا و یاد شهدا آغاز کردند

سخنرانی سرهنگ روح الله قنبری فرمانده سپاه شهرستان ری درآیین نواختن زنگ بازگشایی مدرسه ماندگار شهید مدرس

دانش آموزان شهرستانهای استان تهران سال تحصیلی را با نام خدا و یاد شهدا آغاز کردند

آیین بازگشایی مدارس شهر کهریزک

حضور علی کلهر شهردار کهریزک به همراه مدیران شهری در مراسم ویژه آغاز سال تحصیلی در مدرسه سید احمد خمینی واقع در محله قاسم آباد 

آیین بازگشایی مدارس در شهر باقرشهر

نواختن زنگ شروع سال تحصیلی در مدرسه مهرنگار توسط مرتضی همتی شهردار باقرشهر

صبح امروز در آغاز سال تحصیلی جدید و همزمان با هفته دفاع مقدس با حضور حجت‌الاسلام باقری امام جمعه باقرشهر و کهریزک، گراوند بخشدار کهریزک، سرهنگ حیدری فرمانده سپاه ناحیه حضرت روح الله "ره"، علی محمدی رئیس حوزه قضایی بخش کهریزک، خانواده شهید حسین فهمیده و خانواده معظم شهدا، زنگ شروع سال تحصیلی جدید در مدرسه مهرنگار باقرشهر به صدا در آمد.

آیین بازگشایی مدارس و افتتاح مجتمع آموزشی زنده یاد حاجیه خانم لروند در روستای طالب آباد بخش قلعه نو باحضور حجت الاسلام والمسلمین حسنی امام جمعه و سیدامیر اسحاقی بخشدار قلعه نو و سایر مسئولین

آیین بازگشایی مدارس در روستای بخش فشافویه باحضور حجت الاسلام والمسلمین امیری امام جمعه و هادی حسین خانی بخشدار فشافویه میثم موسی کاظمی مدیر آموزش و پرورش و سایر مسئولین در دبستان اندیشه حسن آباد

آغاز سال تحصیلی جدید با بیش از ۱۱۰ هزار دانش آموز در اسلامشهر

صبح امروز اول مهرماه، بیش از ۱۱۰ هزار دانش آموز سال تحصیلی ۱۴۰۳_ ۱۴۰۴ را آغاز کردند.

فرماندار اسلامشهر در پیامی فرا رسیدن بهار علم و دانش و آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس و مراکز دانشگاهی را به دانش آموزان و دانشجویان شهرستان تبریک گفت.

 حسین حبیبی افزود: با فرا رسیدن مهرماه و آغاز سال‌تحصیلی جدید بار دیگر کلاس های درس با حضور دانش آموزان و دانشجویان شور و نشاط و شادابی دوباره را شاهد خواهند بود.

در هفته های اخیر برنامه ریزی ها و هماهنگی های لازم با مشارکت دستگاههای خدمات رسان همچون شهرداری ها، فراجا و... برای میزبانی مطلوب از ۱۱۰ هزار دانش آموز در مدارس و بیش از ۳۰ هزار دانشجو در مراکز دانشگاهی آزاد اسلامی، پیام‌نور، علمی کاربردی و فرهنگیان واوان در شهرستان صورت گرفته است.

شروع سال تحصیلی دبستان پسرانه هیئت امنایی ۱۵ خرداد و دبستان دخترانه هیئت امنایی آیت الله خامنه ای 

اکبر قنبری مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی، تقارن میلاد پیامبر (ص) و امام جعفر صادق(ع) که سرچشمه علم و حکمتند و همچنین هفته ی دفاع مقدس را با آغاز سال تحصیلی جدید بسیار مبارک عنوان کرد و افزود: صبح امروز اول مهرماه، بیش از ۱۱۰ هزار دانش آموز سال تحصیلی ۱۴۰۳_ ۱۴۰۲ را آغاز کردند.

وی ادامه داد: با هماهنگی و همکاری همه دستگاه ها و ادارات، چه از لحاظ شهری و چه از لحاظ مدیریتی تمام توان خود را به کار گرفتیم که شاهد شروع خوبی برای دانش آموزان باشیم.

مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر افزود: ان شاالله این مهر محمدی با دستاوردهای باشکوهی همراه شود که در گام دوم انقلاب شاهد بروز و ظهور بیشتر دانش آموزان و فرهنگیان اسلامشهر در سطح کشور باشیم.

آیین آغاز سال تحصیلی جدید شهرستان بهارستان نیز با حضور فرماندار و مسئولان شهرستان در مدرسه تازه تاسیس شهید آیت الله رئیسی برگزار شد.

فرماندار بهارستان در این آیین بازگشایی مدارس شهرستان با اشاره بر جایگاه علم در دین اسلام، بر علم آموزی آینده سازان انقلاب اسلامی در برابر تهاجمات دشمن تأکید کرد.

عبدالله نوحی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص)، اُسوه حسنه و بهترین الگوی زندگی است به برخی از صفات بارز اخلاقی آن حضرت از جمله امانتداری، مهربانی، جوانمردی، گفتگو، احترام به دیگران اشاره کرد و گفت: حضرت محمد (ص) بر علم آموزی تأکید داشتند

و علاوه بر اینکه معجزه ایشان، کتاب قرآن است، یکی از شروط آزادسازی اسرا را آموزش خواندن و نوشتن به 10 نفر از مسلمانان عنوان کرده بودند.

نوحی ضمن قدردانی از تلاشهای صورت گرفته در تکمیل این مدارس که جزو مدارس مصوب رئیس جمهور شهید است، با تأکید بر نقش علم‌آموزی در تقویت بنیه کشور، افزود: با درس خواندن باید خود را در برابر هرگونه تهاجمات دشمن قدرتمند سازیم و آینده‌سازان انقلاب اسلامی باشیم.

رباط کریم 

وزیر کشاورزی در روستای حکیم آباد رباط کریم

همچنین در مراسم دیگری با حضور غلامرضا نوری قزلجه وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان شهرستان رباط کریم در روستای حکیم آباد این شهرستان سال تحصیلی جدید آغاز شد.

سال تحصیلی جدید نیز در رباط کریم با حضور نماینده مجلس، بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران، فرماندار، امام جمعه و مسئولان این شهرستان در مدرسه دبیرستان بانو خمسه رباط کریم آغاز شد.

شهریار 

در شهرستان شهریار نیز آیین شروع سال تحصیلی جدید با حضور فرماندار و مسئولان این شهرستان در مدرسه مهر شهریار برگزار شد.

آیین بازگشایی مدارس شهرستان شهریار با حضور فرماندار شهرستان شهریار ، امام جمعه شهریار ، نماینده مردم در مجلس، فرمانده سپاه امیرالمومنین شهریار، شهردار شهریار، معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان شهریار ،جمعی از مسئولین در محل دبستان مهر شهریار برگزار و حضار به مقام شامخ شهدا در آغاز هفته دفاع مقدس ادای احترام کردند.

فرماندار شهریار : در هیچ یک از مقاطع تحصیلی مشکلی جهت کمبود معلم و آموزگار نداریم

فرماندار شهرستان شهریار در آئین بازگشایی مدارس شهرستان شهریار که در مدرسه مهر شهریار با حضور امام جمعه ، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، رئیس آموزش و پرورش شهرستان شهریار برگزار شد  گفت : شهرستان شهریار ، یکی از بزرگترین مناطق آموزشی در کشور است که هر ساله به تعداد  محصلان آن با توجه به رشد جمعیت افزوده می‌شود .

علیرضا فاتحی نژاد افزود : اقدامات خوبی از سال گذشته تا به کنون در حوزه تعلیم و تربیت صورت گرفته و ۷ آموزشگاه به مدارس شهرستان افزوده شده است همچنین با تمهیدات اندیشه شده در هیچ یک از مقاطع تحصیلی مشکلی جهت کمبود معلم و آموزگار نداریم.

وی با اشاره به اینکه مدرسه مرکز تعلیم و تربیت است و از این فضای به وجود آمده باید در جهت پرورش و تعلیم و تربیت به درستی بهره برد تصریح کرد: موضوع آموزش و پرورش باید همواره به عنوان یکی از مسائل زیربنایی مورد توجه قرار گیرد چرا که دانش آموزان آینده سازان این سرزمین هستند از سویی احترام متقابل و حق و حقوقی که بین دانش آموز و معلم وجود دارد باید به درستی رعایت گردد و دانش آموزان باید سعی و تلاش بیشتری برای طی مدارج  علمی نمایند.

 زنگ بازگشایی مدارس در دماوند به صدا درآمد

بیش از ۲۱ هزار دانش‌آموز در ۱۳۹ مدرسه سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

صبح امروز همزمان با نخستین روز مهرماه در مراسمی که در مدرسه دخترانه جوادالائمه واقع در مسکن مهر منطقه گیلاوند برگزار شد، زنگ بازگشایی مدارس شهرستان دماوند به صدا درآمد.

این مراسم با حضور مسئولان ارشد شهرستان و استقبال دانش‌آموزان همراه بود.

در این مراسم، طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند، طهماسبی دادستان شهرستان، رفیعی رئیس دادگستری، حاجی رئیس شورای اسلامی، سرهنگ ملکی فرمانده انتظامی، سرگرد صفری‌پور جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه، حسینی مسئول دفتر نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس، فروتن مدیر آموزش و پرورش، آقای غلامرضایی معاون شهردار و مهرابی نایب رئیس شورای اسلامی شهر دماوند به همراه حسنی مدیر روابط عمومی شهرداری حضور داشتند.
در این مراسم به دانش‌آموزان از سوی مدیریت شهری دماوند گل اهدا شد و از آنها برای آغاز سال تحصیلی جدید استقبال به عمل آمد.

گفتنی است؛ همزمان با آغاز مهر، ۲۱ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز در ۸۳۰ کلاس درسی از ۱۳۹ مدرسه منطقه دماوند، سال تحصیلی خود را در مقاطع مختلف آغاز کردند.


رضا طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوند، در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: ۳۸ هزار دانش‌آموز در ۱۰۹۰ کلاس درس این شهرستان، سال تحصیلی خود را آغاز کرده‌اند. 

وی همچنین یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: کسانی از همین کلاس‌ها برای دفاع از سرزمین و ناموس ما درس را رها کردند و با ازخودگذشتگی جانانه ایستادند؛ در این جنگ، ایران اسلامی موفق شد بدون از دست دادن حتی یک وجب از خاک خود، پیروز شود.

 آیین بازگشایی مدارس و نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه شهیدان صدیفی دماوند

آیین بازگشایی مدارس و نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی ۰۴-۱۴۰۳ در دبستان پسرانه شهیدان صدیفی دماوند با حضور امام جمعه شهرستان و برخی مسئولین برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام فتاح دماوندی امام جمعه دماوند، صدیفی رئیس بنیاد شهید، مقصودی معاون  آموزش و پرورش ،حیدری رئیس کلانتری شماره ۱۲ دماوند، طاهری رئیس هلال احمر، خانجانی رئیس حفظ آثار، آباییان کارشناس مشاوره امور تربیتی آموزش و پرورش و ... حضور داشتند.

همچنین زنگ آغاز سال تحصیلی جدید توسط امام جمعه و دیگر مسئولین نواخته شد.

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در بخش رودهن، با حضور امیری بخشدار رودهن، حجت الاسلام والمسلمین حسینی امام جمعه بخش رودهن، بختیاری دادستان و رئیس دادگستری بخش رودهن، رستمی رئیس اداره آموزش و پرورش، سرگرد زینلی‌زاده فرمانده سپاه رودهن، سرگرد باغبانی فرمانده انتظامی بخش رودهن، فراقی‌زاده نایب رئیس شورای بخش، اعضای شورای آموزش و پرورش، خانواده شهدا و جمعی از روئسای ادارات در مدرسه پروین اعتصامی رودهن نواخته شد.

نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی در مدارس شهرستان ملارد

با فرارسیدن ماه مهر و شروع سال تحصیلی جدید، مراسم نمادین نواخته شدن زنگ شروع بهار تعلیم و تربیت، امروز یکشنبه اول مهر با حضور جمعی از مسئولان محلی، مربیان و اولیا دانش آموزان توسط فرزند شهید غلامرضا اکبری در دبیرستان دخترانه عطیه مارلیک به صدا درآمد.


مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملارد از نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی در ۲۷۸ مدرسه و آموزشگاه سطح شهرها و روستاهای این شهرستان خبر داد.

سعید تیموری راد به خبرنگار ایرنا گفت: امسال  ۷۹ هزار دانش آموز دختر و پسر ملاردی در کنار سه هزار معلم و دبیر، سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند که از این تعداد ۷ هزار و ۵۰۰ نوآموز کلاس اولی هستند.

به گفته مدیر آموزش و پرورش ملارد با افزایش ۴۰۰ فرهنگی به این مجموعه کمبودی از نظر تامین معلم و مربی در این شهرستان وجود ندارد و همچنین با توسعه فضای آموزشی در ۲ سال اخیر میانگین تعداد دانش آموزان در هر کلاس از ۴۲ نفر به ۳۴ نفر کاهش یافته است.


اجرای سرود و موسیقی ، قرائت میثاق نامه دانش آموزی و پیام وزیر آموزش و پرورش ، سخنرانی مدیر آموزش و پرورش ملارد و برپائی نمایشگاه نقاشی به مناسبت هفته دفاع مقدس و هفته وحدت از دیگر بخش های این مراسم بود.

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در آموزشگاه استثنایی مهر پاکدشت نواخته شد

 زنگ آغاز سال تحصیلی جدید روز یکشنبه با حضور فاضل کارخانه فرماندار شهرستان پاکدشت ،بشیری نماینده مردم شهرستان در مجلس ،حسنی رئیس اداره آموزش و پرورش و دیگر مسئولان در آموزشگاه استثنایی مهر شهر پاکدشت نواخته شد.

نواخته شدن زنگ اول مهر با حضور فرماندار فیروزکوه

همزمان با سراسر کشور، آیین نمادین بازگشایی مدارس و گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مدارس فیروزکوه برگزار شد و زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴ با حضور مسئولان شهرستان به صدا درآمد.

این مراسم در دبیرستان  حضرت معصومه (س) فیروزکوه با حضور محمد حیدری منش فرماندار شهرستان، حجت الاسلام حیدری امام جمعه فیروزکوه، فرماندهی نیروی انتظامی، رئیس اداره آموزش و پرورش و جمعی از روسای ادارات برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha