اورژانس بوشهر با کمبود نیرو مواجه است

بوشهر- ایرنا- رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث استان بوشهر گفت: ۵۴ نیروی جدید در سال گذشته جذب اورژانس شده اما همچنان با کمبود نیرو مواجه هستیم.

«سید حسین موسوی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بعد از اجرای قانون ارتقا بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت، میانگین نیروی بکار رفته در هر پایگاه اورژانس، ۹.۲۵ نفر اعلام شد که این شاخص در استان بوشهر، ۵.۸ نفر است.

وی افزود: این شاخص نشان می دهد که استان بوشهر در هر پایگاه با کمبود متوسط حدود چهار نیرو مواجه است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث استان بوشهر تصریح کرد: اگر چه در سال گذشته با جذب ۵۴ نیروی جدید توانستیم بخشی از مشکلات ۵۸ پایگاه اورژانس استان را رفع کنیم اما به دلیل وجود شرکت های بزرگ صنعتی به خصوص در جنوب استان و جذب نیروهای فوریت های پزشکی با حقوق و دستمزد مناسب، عملا رغبتی برای آمدن افراد به اورژانس های دانشگاهی وجود ندارد.

موسوی ادامه داد: همچنین با کمبود کارشناس فوریت های پزشکی در استان مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید

کارشناسان اورژانس بوشهر جان دختر ۱۵ ساله را نجات دادند

۱۲۰ هزار تماس با اورژانس استان بوشهر گرفته شد

اورژانس بوشهر به ۱۰ هزار تماس پاسخ داد/ افزایش ۱۵ درصدی ماموریت‌های درون شهری

وی عنوان کرد: با پیگیری های انجام شده مجوز پذیرش ۲۵ دانشجوی کارشناسی فوریت های پزشکی برای نیم سال اول تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اخذ شده که با روند بوم گزینی می توان طی سه سال زمینه جذب نیروهای مورد نیاز آینده استان را فراهم کرد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث استان بوشهر یادآور شد: همچنین مجوز بکارگیری تعدادی از نیروهای مورد نیاز در آزمون استخدامی امسال نیز اخذ شده که می تواند در افزایش سرانه نیروی پایگاه های اورژانس استان اثرگذار باشد.

موسوی گفت: برای اولین بار ناوگان موتوری اورژانس در استان بوشهر راه‌اندازی کرده‌ایم که تا یک ماه آینده با اضافه شدن سه دستگاه موتورلانس جدید، تعداد موتورلانس‌های اورژانس استان به ۶ دستگاه می‌رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha