۱ مهر ۱۴۰۳، ۹:۴۸
کد خبر: 85603386
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید پیونگ‌یانگ بر توسعه روابط دوستانه با پکن

تهران- ایرنا- به دنبال تبادل نامه بین رهبران کره شمالی و چین، پیونگ‌یانگ بر توسعه روابط دوستانه با پکن تاکید کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، خبرگزاری یونهاپ با انتشار این خبر افزود: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در پاسخ به نامه شی جین پینگ رئیس جمهوری چین، بر تمایل خود مبنی بر توسعه روابط دوستانه با پکن تاکید کرد.

یونهاپ به نقل از خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) گزارش داد: پیونگ یانگ این نامه را در مورخ ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) ، ۶ روز پس از پیام تبریک رئیس جمهوری چین به مناسبت هفتادوششمین سال تاسیس جمهوری دموکراتیک خلق کره، ارسال کرده است.

بنابراین گزارش، در متن نامه رهبر کره شمالی به رئیس جمهوری چین آمده است: خواست مشترک مردم دو کشور بر تحکیم و توسعه پیوسته دوستی کره شمالی و چین، یک سنت تاریخی طولانی است.

یونهاپ افزود: در این پیام، رهبر کره شمالی برای ملت چین در هفتادوپنجمین سال تاسیس دولت حاکم این کشور، جهت ساختن یک کشور «مدرن سوسیالیستی» تحت رهبری شی جین پینگ آرزوی موفقیت کرد.

خبرگزاری رسمی کره جنوبی در ادامه این مطلب نوشت: تبادل نامه های صورت گرفته بین رهبران دو کشور در حالی صورت می گیرد که روابط بین کره شمالی و چین، دو متحد دیرینه، به دنبال همکاری های اقتصادی و نظامی بین مسکو و پیونگ‌یانگ اندکی به سردی گراییده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha