رئیس جمهوری چین به تحکیم روابط راهبردی با کره شمالی وعده داد

تهران–ایرنا– شی جین‌پینگ رئیس جمهوری چین به مناسبت هفتادو ششمین سال تاسیس «جمهوری دموکراتیک خلق کره» در پیامی به رهبر کره شمالی به تحکیم «ارتباطات راهبردی» با این کشور وعده داد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، شی جین‌پینگ روز دوشنبه به مناسبت هفتادو ششمین سال تاسیس کره شمالی (جمهوری دموکراتیک خلق کره) پیامی به کیم جونگ اون رهبر کره شمالی فرستاد و وعده تحکیم «ارتباطات راهبردی» را مطرح کرد.

رئیس جمهوری چین به تحکیم روابط راهبردی با کره شمالی وعده داد

این گزارش به نقل از خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) حاکی است؛ در این پیام شی با توجه به اینکه هفتادوپنج سال از روابط دیپلماتیک بین دو کشور از زمان تاسیس کره شمالی می‌گذرد، اعلام کرد که چین به توسعه روابط سنتی خود با کره شمالی از لحاظ راهبردی و چشم انداز بلند مدت ادامه خواهد داد.

در پیام شی به رهبر کره شمالی آمده است: ما (چین) بر تعمیق ارتباط راهبردی و تحکیم همکاری با کره شمالی جهت توسعه بیشتر و روابط دوستانه بین طرفین تلاش خواهیم کرد.

یونهاپ گزارش داد: این نخستین پیام طی هشت ماه گذشته از سوی پکن برای پیونگ یانگ بوده، چراکه به دنبال تعمیق همکاری نظامی و نزدیکی بیشتر کره شمالی با روسیه، روابط بین چین و کره شمالی به گونه‌ای سرد شده بود.

به گزارش ایرنا، کره شمالی تحت عنوان رسمی جمهوری دموکراتیک خلق کره در مورخ ۹ سپتامبر ۱۹۴۸ برابر با ۱۸ شهریور ۱۳۲۷ تاسیس شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha