۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۱۷
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85603387
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۳۷۷ هزار دانش‌آموز گیلان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

رشت - ایرنا - ۳۷۷ هزار دانش‌آموز در گیلان امروز (یکشنبه) با نواخته شدن زنگ «مهر و ایثار» همزمان با سراسر کشور سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار گیلان در آئین نمادین نواخته شدن زنگ «مهر و ایثار» در دبیرستان ماندگار شهید بهشتی رشت با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس گقت: محصول تعلیم و تربیت ما انسان‌های فرهیخته‌ای خواهند شد که آینده کشور را تضمین می‌کنند.

اسدالله عباسی با بیان اینکه گیلان مهد بزرگانی از جمله میرزاکوچک خان جنگلی است، اظهار کرد: این شهید روحانی در دوران تاریک ظلم، استکبار و استعمار با ایمان، علم و آگاهی در برابر ظلم و ستم متجاوزان ایستادگی کرد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دفاع مقدس اضافه کرد: در این دوران هشت ساله نیز فرزندان دیار میرزاکوچک‌خان با تقدیم هشت هزار شهید از ارزش‌های دفاع مقدس حراست و پاسداری کردند و ما امروز این آرامش را مدیون شهدا و خانواده‌های آنان هستیم.

نماینده عالی دولت در گیلان بیان کرد: افتخار می‌کنیم که در این سرزمین فرزندانی تربیت می‌شوند که آینده کشور را تضمین می‌کنند؛ شما دانش‌آموزان باید قدر این روزهای فراگیری علم و دانش را بدانید و با ۲ بال ایمان و علم به قله‌های پیشرفت و موفقیت دست یابید.

وی از دانش آموزان خواست تا همواره به خداوند و ائمه اطهار (ع) توکل و توسل کنند و یاد شهدا و امام شهیدان را گرامی بداند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در این مراسم اظهار کرد: سال تحصیلی جدید سه هزار و ۸۰۰ مدرسه با ۱۹ هزار کلاس درس با حضور ۳۷۷ هزار دانش‌آموز در این استان آغاز شده‌است.

محمدحسین رمضانی با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس به همه دانش آموزان و فرهنگیان اظهار کرد: ۲۵ هزار معلم در گیلان در کنار کارکنان آموزشی و اداری نیز برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان آماده شده‌اند و کار تعلیم و تربیت دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۴ - ۱۴۰۳ را بر عهده دارند.

وی همچنین پیام علی رضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش را قرائت کرد که در بخشی از آن آمده‌است: فرزندان عزیزم، امروز در شرایطی بهار تعلیم و تربیت را در ایران عزیز آغاز می کنیم که کودکان مظلوم فلسطین و دانش آموزان معصوم غزه در مقابل چشم جهانیان غریبانه، زیر بمب ها و حملات وحشیانه رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی از بدیهی ترین حقوق خود محروم می شوند و مجامع بین المللی سکوت اختیار کرده اند و جهان اسلام برای تحقق صلح جهانی چشم امید به اندیشه پویا و همت والای شما دوخته است.

وزیر آموزش و پرورش در این پیام بیان کرد: امروز که شما عزیزانم، این آینده سازان میهن اسلامی از پشت نیمکت های کلاس، سفر دانایی‌تان را آغاز می‌کنید عهد می‌بندیم که با شعار «برای ایران، برای مدرسه» در راه اعتلای نظام تعلیم و تربیت از هیچ کوششی دریغ نورزیم؛ چرا که عمیقا باور داریم «مدرسه» کانون اصلی تربیت و مدیران و معلمان راهبران اصلی توسعه و پیشرفت کشورند.

مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان ماندگار شهید بهشتی رشت با پیکر شهید تازه تفحص شده یعقوب دولتی مزین شد؛ پیکر این شهید معلم بعد از ۳۸ سال به زادگاه خود بازگشت و قرارست تا در شهرستان ماسال به خاک سپرده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha