معاون وزیر: تربیت ۱۶.۵ میلیون دانش آموز نیازمند همکاری خانه و مدرسه است

تبریز- ایرنا- معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌که نیروی انسانی در نظام جمهوری اسلامی، عامل خودسازی و تمدن سازی است، گفت: تربیت ۱۶.۵ میلیون دانش آموز تنها توسط آموزش و پرورش ممکن نبوده و باید ارکان تربیت از جمله خانه و مدرسه و نهادهای مرتبط همکاری کنند.

به گزارش ایرنا، احمد محمودزاده صبح یکشنبه در مراسم بازگشایی مدارس که در مدرسه محمد کلکته چی تبریز برگزار شد، اظهار کرد: بزرگترین و مهمترین سرمایه کشور، سرمایه نیروی انسانی است که در درون مدرسه و توسط معلم و مدیر مدرسه ساخته و برنامه ریزی می‌شود.

وی افزود: اگر سرمایه نیروی انسانی در مدرسه به خوبی‌ شکل بگیرد، شاهد موفقیت‌های خوب آینده در تمامی‌حوزه‌های کشور خواهیم‌ بود.

وی تاکید کرد: امیدواریم امسال با شعار «برای ایران برای مدرسه» وفاق و همدلی و تاکیدات رهبر معظم انقلاب به تحقق عدالت آموزشی و رسالت خطیر تربیت نیروی انسانی سرعت بیشتری ببخشیم.

ورود بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ معلم جدید به سیستم آموزش و پرورش آذربایجان شرقی

مسعود سعادتی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این مراسم اظهار کرد: سال تحصیلی جدید را با تقارن چند مناسبت بسیار ارزشمند میلاد نبی اکرم (ص) و هفته دفاع مقدس آغاز می‌کنیم.

وی افزود: امسال دانش آموزان استان در بیش از ۲۵ هزار و ۴۰۰ کلاس درس دولتی و هشت هزار غیردولتی‌ با مشارکت بیش از ۲۶ هزار همکار رسمی و هشت هزار غیررسمی مشغول به تحصیل می‌شوند.

وی ادامه داد: سال گذشته یکی از سخت ترین سالها از نظر تامین نیروی انسانی به خاطر تاخیر در استخدام و کمبود معلم بود ولی استان ما با کمترین مشکل در این‌خصوص‌ سال تحصیلی را آغاز کرد.

سعادتی گفت: امسال شرایط ما بسیار ایده آل و بهتر از سال گذشته است و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ معلم جدید وارد سیستم آموزش و پرورش در استان شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha